نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 15:44

سیاست خارجی فعلی دستگاه دیپلماسی متوازن شده است

چمران- امام جمعه شهر چمران گفت: سیاست خارجی فعلی دستگاه دیپلماسی دولت متوازن شده و متوقف در یک منطقه نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران اظهار کرد: یکی از کارهای ارزنده دولت مردمی و انقلابی در شرایط کنونی، دیپلماسی فعال و استفاده از ظرفیت‌هایی است که قبلاً مورد غفلت قرار گرفته بود.

وی افزود: سیاست خارجی فعلی دستگاه دیپلماسی دولت متوازن شده و متوقف در یک منطقه نشده است، تقویت رابطه با کشورهای اسلامی و دیپلماسی اقتصادی و تجارت بین‌الملل از دیگر مسائلی است که مورد توجه دولت قرار گرفته است.

خطیب جمعه شهر چمران عنوان کرد: حدود ۴۰ درصد برنامه سیاست خارجی دولت سیزدهم را دیپلماسی اقتصادی تشکیل می‌دهد. امروز شاهد هستیم که تیم دیپلماسی دولت در عرصه دیپلماسی اقتصادی هم فعال شده و دستاوردهای خوبی داشته و پیشرفت‌های قابل توجهی در این زمینه به دست آمده است.

حجت‌الاسلام عبادی ادامه داد: در مورد مذاکرات هسته‌ای نیز جمهوری اسلامی معطل طرف مقابل باقی نخواهد ماند. بارها و بارها از سوی مقامات عالی ایران اعلام شده که معیشت مردم و اقتصاد کشور را به روند مذاکرات گره نخواهیم زد و موضوع مذاکرات رفع تحریم‌ها را صرفاً یکی از موضوعات در ارتباط با حوزه سیاست خارجی تلقی می‌کنیم.

وی تأکید کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده که سیاست ایران در ارتباط با موضوع هسته‌ای روشن است و در همان چارچوب عمل می‌کند و آمادگی جمع‌بندی مذاکرات دارد و از خطوط قرمز خود و حقوق مسلم ایران ذره‌ای عدول نخواهد کرد و این خواسته ملت است و دولت ایران و تیم مذاکره کننده در همین چارچوب عمل کرده و خواهد کرد.

امام جمعه شهر چمران متذکر شد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای نباید از خطوط قرمز نظام مقدس اسلامی عبور کند. باید از گذشته این مذاکرات درس عبرت بگیریم؛ البته اعضای تیم مذاکره کننده ما افرادی شجاع و با ذکاوت هستند و در این رابطه جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1206297

مهمترین اخبار ایران و جهان: