نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 15:58

بانک‌ها در اعطای تسهیلات اشتغالزایی سلیقه‌ای عمل نکنند

رشت- استاندار گیلان با تاکید بر حذف پیچیدگی‌های اداری مسیر تولید گفت: بانک‌ها در اعطای تسهیلات اشتغالزایی سلیقه‌ای عمل نکنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد رفع موانع تولید گیلان اظهار کرد: اجرایی شدن مصوبات کارگروه رفع موانع تولید مورد تاکید است و باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به آسیب‌های بیکاری در جامعه افزود: ضمن حفظ و ایجاد اشتغال، باید به گونه‌ای عمل شود که حتی یک نیروی کار، بیکار نشود استاندار گیلان با تاکید بر اینکه پیچیدگی‌های اداری مسیر تولید برداشته شود، گفت: کارگروه رفع موانع تولید مسیر اشتغالزایی را در گیلان هموار کند.

عباسی با بیان اینکه سرمایه در گردش مشکل عمده سرمایه گذاران در گیلان است، اضافه کرد: رفع مشکل سرمایه در گردش فعالین اقتصادی و تولیدی در گیلان با کمک بانک‌ها تحقق می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان در توسعه و ایجاد اشتغال نقش آفرین هستند، افزود: تولیدات دانش بنیان در گیلان در اولویت قرار دارد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و پژوهشگران در راستای تولید بیان کرد: رشد تولید و اشتغال اهتمام و نگاه جدی دانشگاهیان و پژوهشگران به این حوزه را می‌طلبد.

عباسی، عملکرد گیلان در حوزه مشاغل خانگی مثبت ارزیابی کرد و گفت: سال گذشته در حوزه مشاغل خانگی، روستایی در بخش تبصره ۱۸ به خوبی عمل شد از این رو با عملکرد جهادی مدیران در سال جدید هم باید همین روند با قدرت تحقق پیدا کند.

وی با تاکید بر توسعه صادرات غیرنفتی افزود: برخی از سرمایه گذاران فعال در حوزه محصولات گلخانه‌ای، بازار هدف و جهانی خود را شناخته و به دنبال ایجاد ارز آوری برای کشور هستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه بسترهای برای توسعه صادرات غیرنفتی فراهم است، گفت: افزایش صادرات محصولات کشاورزی، دامی آبزی پروری و صنایع دستی با مشارکت جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی در اولویت قرار دارد.

عباسی با تاکید بر برقراری عدالت در ارائه تسهیلات از سوی بانک‌ها، اضافه کرد؛ بانک‌ها در اعطای تسهیلات سلیقه‌ای عمل نکنند چرا این روند با شعار سال منافات دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1268553

مهمترین اخبار ایران و جهان: