نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 12:33

برگزاری ۴۱ عنوان برنامه با شعار «ما متحدیم» به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در آذربایجان غربی

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی از برگزاری ۴۱ عنوان برنامه و ۲۷۰۰ فعالیت با شعار «ما متحدیم» به مناسبت بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در استان آذربایجان‌غربی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ، سردار جلیل وحیدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد اظهارداشت: در هشت سال دفاع مقدس صد عملیات برای دفاع از میهن اسلامی انجام شد که بزرگترین، پر اهمیت‌ترین و اثرگذارترین عملیات مربوط به بیت‌المقدس بوده است.

وی ادامه داد: در جبهه‌های حق علیه باطل در زمان بنی صدر ارتباط خوبی بین نیروها وجود نداشت و بعد از عزل بنی صدر با بهترین شدن مدیریت، عملیات مهم آغاز شد.

وی ادامه داد: سهم آذربایجان‌غربی در  عملیات بیت المقدس ٧٠٠ نفر بود که ١٠٩ شهید و ٧٨ نفر جانباز شدند.

وحیدی با اشاره به اینکه خرمشهر از لحاظ استراتژیک بسیار حائز‌ اهمیت بود عنوان کرد: واژه دردناکی که دشمنان در خرمشهر درج کرده بودن ( آماده‌ایم که بمانیم) که نیروهای ما آرزو داشتند که خرمشهر را آزاد و بنویسند خرمشهر آزاد شد .

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی افزود: دهها مانع دشمنان در بین رزمندگان ایجاد کرده بودند که مطمعن بودند که خواهند ماند و صدام گفته بود اگر ایرانیان بتوانند خرمشهر را آزاد کنند کلید بصره را به ایرانیان خواهد داد و بعد از فتح خرمشهر ۳۰۰ نفر از نیروهای ارشد خود را اعدام کرد.

وی ادامه داد: در عملیات بیت المقدس اولین گردانی که وارد خرمشهر شد گردان «حمید باکری» بوده است.

وحیدی خاطرنشان کرد: دستاوردهای عملیات بیت المقدس  چشمگیر بود و در آن ۵هزار ۳۸۰ کیلومتر از خاک کشور آزاد شد. 

وی تصریح کرد: بعد از فتح خرمشهر روحیه ملی بالا رفت و اعتبار کشور در دنیا افزایش یافته دنیا بعد از این عملیات به این نتیجه رسید که ایران ماندنی است و ادبیات دنیا با کشور عوض شد.

وحیدی اضافه کرد: کشور ایران بعد از این عملیات بر اروند و خلیج فارس تسلط پیدا کرده در این راستا به این تیجه رسید با وحدت می‌شود خیلی از کارها را انجام داد.

وحیدی با اشاره به برنامه‌های سالروز آزاد سازی خرمشهر عنوان کرد: این برنامه‌ها از اواسط فروردین ماه به تمام ارگان های دولتی ابلاغ شده است و به مناسبت چهل و یکمین سالگرد عملیات بیت المقدس ۴۱ برنامه با شعار «ما متحدیم» تدوین و ۲۷۰۰ فعالیت در این برنامه ها ایجاد شده است .

وی تصریح کرد: همایش مشترک نیروهای مسلح، رونمایی از کتاب و برنامه های فرهنگی و ورزشی، تجلیل از فرماندهان، اجرای مراسم زنگ مقاومت در مدارس، افتتاح پروژه آبرسانی، برگزاری ۴١ یادواره شهدا، کوهپیمایی و غیره از برنامه های شاخص این ایام می باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی در واکنش به اخبار منتشره پیرامون کشیدن دیوار محوطه موزه دفاع مقدس گفت : بر اساس تدابیر اتخاذی و شرایط پیش رو حائل و با ورودی های مخصوص و مناسب، استقرار سردرب انجام گرفت تا حدود و مرز موزه مشخص شود و خود شهروندان‌ نیز با آرامش بیشتری از مکان بازدید کنند.

وحیدی به تجمع دانشجویان به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: این تجمع با سخنرانی سردار اوصانلو برگزار خواهد شد .

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1227553

مهمترین اخبار ایران و جهان: