نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 16:20

ایمن‌سازی و رفع نشتی خط لوله ۱۲ اینچی انتقال نفت کوره در اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: عملیات ایمن‌سازی و رفع نشتی از خط لوله ۱۲ اینچ انتقال نفت کوره در کیلومتر ۲۸ مجاور بلوار شهدای شهر درچه در حال انجام است.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: عملیات ایمن‌سازی و رفع نشتی از خط لوله ۱۲ اینچ انتقال نفت کوره در کیلومتر ۲۸ مجاور بلوار شهدای شهر درچه توسط تیم‌های فنی و عملیاتی و تدارک تجهیزات فنی و ماشین آلات شرکت خطوط لوله و نفت اصفهان در حال انجام است.

وی افزود: نفوذ آب به پوشش پلی اتیلنی و خوردگی لولا باعث نشت نفت شده که قرار است با تعویض ۴۸ متر از لوله ایمن‌سازی خط انجام شود.

 

شیشه‌فروش بیان کرد: تعداد ۴۰ کامیون خاک‌های آلوده به نفت برای انجام عملیات پاکسازی به مکان از پیش تعیین شده با رعایت الزامات زیست محیطی منتقل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: این خط روزانه ۴۲ هزار بشکه نفت کوره تولیدی پالایشگاه نفت به پایانه ریلی آبنیل جهت صادرات را منتقل می‌کند.

 

وی ادامه داد: به شرکت خطوط لوله نفت تاکید شد ضمن رعایت اصول ایمنی و زیست محیطی در فرایند اجرای طرح‌ها نسبت به تسریع در ایمن سازی و رفع نشتی از خط اقدام کند و در سایر مناطق استان با پایش مستمر خطوط لوله و اجرای طرح‌های کاهش خطر و ایمن‌سازی خطوط لوله عبوری از پهنه استان از ایجاد هرگونه حوادث محتمل و آلودگی محیط  جلوگیری بعمل آید.

به گزارش فارس، خط لوله ۱۲ اینچ نفت کوره اصفهان - آبنیل به‌ طول حدود ۴۴ کیلومتر و با ظرفیت انتقال روزانه ۴۰ هزار بشکه، نفت کوره تولیدی پالایشگاه اصفهان را به پایانه ریلی آبنیل منتقل می‌کند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1271409

مهمترین اخبار ایران و جهان: