نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 11:46

431 فقره کارت معاینه فنی خودرو در ایلام صادر شده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: طی سال جاری 431 فقره کارت معاینه فنی برای خودروهای سنگین و نیمه سنگین در مراکز معاینه فنی استان صادر شده است.

سید زاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام صبح پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: ۴۳۱ فقره کارت معاینه فنی خودرو‌های سنگین و نیمه‌سنگین از ابتدای امسال تا کنون در ۲ مرکز معاینه فنی خودرو در استان صادر شده است.

وی افزود: در این مراکز افزایش سطح ایمنی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها و حفظ محیط زیست، کیفیت آج لاستیک‌، شیشه‌ و آینه‌، چراغ‌، کمربند ایمنی، کپسول آتش‌نشانی، موارد ایمنی خودرو و آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، چرخ‌، تست‌های آلاینده، کیلومتر شمار و تست نور برای خودروها انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام یادآور شد: نظارت بر مراکز معاینه فنی خودروها به صورت دوره‌ای و توسط یک کارگروه متشکل از دستگاه های مختلف عضو انجام می گیرد.

چشمه خاور بیان کرد: دستگاه های عضو کارگروه نظارت بر معاینه فنی استان شامل ادارات محیط زیست، پلیس راهور و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و همه عملیات مربوط به کنترل وضعیت ناوگان و صدور برگه معاینه فنی به صورت مکانیزه با نظارت این ادارات انجام می پذیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، ۲ مرکز فنی در شهرستان های چوار و آبدانان جهت رفاه حال رانندگان و جلوگیری از ورود ناوگان حوزه جنوب به مرکز استان برای معاینه فنی خودرو‌، در حال خدمت‌رسانی و فعالیت هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1270609

مهمترین اخبار ایران و جهان: