نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 20:39

اجرا نشدن نظام ارزشیابی یکی از آسیب‌های حوزه صنایع‌دستی است

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به استان گلستان از روستای ملی جاجیم‌بافی بازدید و با حضور در کارگاه‌ها و فروشگاه‌های جاجیم‌بافی با هنرمندان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به‌گزارش خبرگزاری فارس، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سفر به استان گلستان با حضور در روستای زیارت شهرستان گرگان که به‌عنوان روستای ملی جاجیم‌بافی به ثبت رسیده است، با هنرمندان و صنعتگران این حوزه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این بازدید گفت: یکی از آسیب‌های حوزه صنایع‌دستی کشور اجرا نشدن نظام ارزشیابی صحیح است که در این راستا معاونت صنایع‌دستی، کارت‌های شناسایی دارای رده‌بندی را برای هنرمندان صادر خواهد کرد.

جلالی در ادامه با اشاره به اهمیت ثبت ملی شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی، تأکید کرد: ثبت ملی شهرها و روستاها در حوزه صنایع‌دستی نخستین گام است و هدف اصلی این ثبت، کمک به برندینگ روستا و شهرها است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور خاطرنشان کرد: به دنبال جذب اعتبارات ویژه برای حوزه صنایع‌دستی در بحث شهر‌ها و روستاهای ملی هستیم اما مسئولان استانی و محلی باید وظایف خود را در قبال این امر مهم اجرایی کنند.

 وی در ادامه یادآور شد: معاونت صنایع‌دستی تفاهم‌نامه همکاری را با جامعه انجمن‌های حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران باهدف بهره‌برداری مطلوب از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های محوری اقامتگاه‌های بوم‌گردی در راستای ایجاد زمینه مناسب و رونق کسب‌وکار و رشد تولید صنایع‌دستی، به‌ویژه در مناطق روستایی و بومی و کمتر توسعه‌یافته کشور منعقد کرده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور بیان کرد: با امضای این تفاهم‌نامه در تلاشیم تا بخشی از واحدهای بوم‌گردی، به نمایشگاه، کارگاه و فروشگاهی برای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی هر منطقه تبدیل شود. بوم‌گردی‌ها با شناسایی هنرمندان شاخص و تولیدکنندگان صنایع‌دستی اطراف خود و به‌کارگیری و معرفی آن‌ها به مسافران و گردشگران به چرخه تولید و عرضه صنایع‌دستی کمک کنند.

روستای زیارت شهرستان گرگان در چهارمین جلسه شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی در سال ۱۳۹۹، به‌عنوان روستای ملی جاجیم‌بافی در فهرست روستاها و شهرهای ملی صنایع‌دستی قرار گرفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1225797

مهمترین اخبار ایران و جهان: