نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 15:53

پرکاربردترین بالگرد دنیا به اورژانس تهران پیوست

سرپرست اورژانس استان تهران از افتتاح اولین پایگاه اورژانس هوایی با امکان تعمیر و نگهداری بالگرد در استان تهران در بوستان ولایت خبر داد.

محمد اسماعیل توکلی سرپرست اورژانس استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، گفت: با حمایت‌های وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و تلاش شبانه روزی همکارنمان در اورژانس استان تهران اولین پایگاه اورژانس هوایی با امکان تعمیر و نگهداری بالگرد در استان تهران در بوستان ولایت جهت خدمات دهی به شهروندان در آینده‌ای نزدیک افتتاح خواهد.

توکلی با اشاره به استفاده از بالگرد BK۱۱۷ در این پایگاه افزود: این بالگرد پرکاربردترین بالگرد دنیا در حوزه آمبولانس هوایی است و تمام تائیده‌ها و استاندارده‌های لازم را از شرکت‌های اروپایی دارد و قابلیت استارت در کمتر از ۲ دقیقه را دارد، مجهز بودن به دو موتور، امکان پرواز را بر فراز مناطق شهری و آبی با ایمنی بسیار بالاتر فراهم می‌کند و در‌های به اصطلاح صدفی آن که از پشت باز می‌شود کارایی بهتری برای منظور اورژانس به آن می‌دهد.

توکلی تصریح کرد: این بالگرد به نسبت پرنده‌های هم‌جثه خود، سر و صدای به مراتب کمتری ایجاد می‌کند، کم‌مصرف‌تر است و تعمیر و نگهداری آن زمان و هزینه کمتری در بر دارد.

سرپرست اورژانس استان تهران افزود: علاوه بر تجهیزات فوریت‌های پیش بیمارستانی تجهیزات کامل و تخصصی icu را نیز دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1266153

مهمترین اخبار ایران و جهان: