نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 11:59

جابجایی ۶۵۷ هزار تن انواع کالا با ناوگان حمل و نقل لرستان

خرم‌آباد- رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از جابجایی ۶۵۷ هزار تن انواع کالا با ناوگان حمل و نقل عمومی این استان طی دو ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش موسیوند امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه، ۶۵۷ هزار و ۲۲۳ تن انواع کالا با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای لرستان جابجا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۶۸۳ هزار و۳۷۱ تن حدود ۵ درصد کاهش رانشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه این میزان کالا در قالب ۴۷ هزار و ۵۷ فقره بارنامه جابجا شده است، افزود: در حال حاضر ۹۹ شرکت حمل و نقل کالا با ۱۱ هزار و ۷۴۶ دستگاه ناوگان و ۲۰ هزار و ۲۴ راننده در ۳ پایانه بار دولتی در استان فعالیت دارند.

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، تصریح کرد: میانگین عمر ناوگان باری استان ۱۷.۷۸ سال است که در مقایسه با متوسط کشوری ۱۹.۸۶ سال، یک سال جوان‌تر است.

موسیوند، اضافه کرد: حمل بار بدون بارنامه و عدم نظارت و برخورد قاطع پلیس راه با رانندگان خاطی و باز دارنده نبودن جرایم، کم بودن میزان سهمیه سوخت ناوگان که غالباً رانندگان و مالکان ناوگان پس از اتمام زود هنگام سوخت، آن را متوقف می‌کنند از دلایل کاهش ۵ درصدی میزان تناژ جابجایی کالا در استان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1265197

مهمترین اخبار ایران و جهان: