نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 09:18

گروههای پزشکی جهادی 130 هزار خدمت به مردم هرمزگان دادند

مشاور استاندار در امور پزشکی گفت: طی دو ساله اخیر در قالب 33 گروه جهادی، بیش از 130 هزار خدمت به مردم عزیز هرمزگان ارائه شده است.

محمدرضا مهری مشاور امور پزشکی استاندار هرمزگان صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: طی دو سال اخیر تاکنون ۳۳ گروه جهادی به هرمزگان آمده اند و بیش از 130 هزار خدمت جهادی به مردم داده اند.

به گفته وی، مهدی دوستی یکی از مشکلات اساسی هرمزگان را در حوزه پزشکی دید و در حالی که انتظارات هم زیاد بود، پویش و ساختار قرارگاه مردم تشکیل شد و شرایط حضور گروههای جهادی در استان با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان تسهیل و در نتیجه تاکنون با حضور 33 گروه جهادی در مناطق مختلف استان هرمزگان، شاهد ارائه بیش از 130 هزار خدمت جهادی به مردم عزیزی بوده ایم که بدلیل دوری یا عدم تمکن مالی با مشکلات درمانی مواجه بوده اند.

دکتر مهری ادامه داد: صنایع تاکنون 3 میلیارد تومان به قرارگاه مردم از طریق دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان کمک کرده اند که این میزان با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی به منظور تأمین مواد اولیه و تجهیزات و امکانات لازم برای ارائه خدمات گروههای جهادی پزشکی هزینه شده و جمع ارزش خدمات ارائه شده توسط این گروههای جهادی به بیش از 100 میلیارد تومان بالغ می شود که همگی رایگان بوده است.

مشاور استاندار در امور پزشکی همچنین خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی پزشکی تاکنون طی چندین نوبت در جزایر قشم و هرمز و بوموسی و نیز در مناطق کمتر توسعه یافته سندرک، میناب، بشاگرد، سردشت، سیریک، جاسک، کوهشاه احمدی، سرگز احمدی، سیاهو، بندر چارک و پارسیان برگزار شده و اکنون نیز با برپایی بیمارستان صحرایی در شهرک پیامبر اعظم، طی سه ماه اخیر 3 اردوی جهادی دندانپزشکی برپا شده که صدها نفر توانستند از خدمات این اردوی جهادی بهره مند شوند.

مهری همچنین گفت: قرارگاه مردم ۳ مرتبه نیز در زندان مرکزی اردوی جهادی پزشکی داشته و خدمات متعددی به زندانیان نیز ارائه شده است.

وی علاوه بر این گفت: در یکی از موارد بزرگ انجام شده در قالب گروههای جهادی، حدود ۶۰۰ نفر از اهالی بشاگرد و میناب که به عمل جراحی هر دو چشم نیاز داشته اند به طور رایگان به کرمان منتقل و عمل مورد نظر برای آنها انجام و سپس به منزل شان منتقل شدند.

مشاور استاندار هرمزگان در امور پزشکی از همکاری کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی، تامین اجتماعی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شهرداری بندرعباس و اداره آب و فاضلاب و شرکت توزیع برق در تأمین تجهیزات و نیروی انسانی و دارو برای برپایی اردوهای جهادی تقدیر و از حمایت فرمانداران هر کدام از شهرها بخصوص فرماندار بندرعباس در برپایی اردوی جهادی در شهرک پیامبر اعظم قدردانی کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1264897

مهمترین اخبار ایران و جهان: