نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 14:32

باند تخلف ۱۰۰ میلیارد تومانی در شهرداری پیرانشهر شناسایی شد

ارومیه - رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از شناسایی باند تخلف گسترده ۱۰۰ میلیارد تومانی در شهرداری پیرانشهر خبر داد.

ناصر عتباتی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: حسب گزارش نیروهای امنیتی پیرانشهر مبنی بر شناسایی باند تخلف گسترده در شهرداری پیرانشهر، موضوع در دستور کار دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان قرار گرفته و با ارجاع پرونده به شعبه بازپرسی تحقیقات در این خصوص آغاز شد.

وی ادامه داد: با توجه به تحقیقات اولیه انجام شده مشخص شد که فردی در سال ۱۳۷۸ با درخواست شخصی خود نسبت به تفکیک زمین ۲ هکتاری با مصالحه با شهرداری اقدام کرده که برابر این مصالحه ۷۲ درصد از زمین خود را به شهرداری پیرانشهر واگذار کرده است.

عتباتی افزود: پس از فوت مالک اولیه، وراث وی با اقدامات متعدد همچون طرح دعوی در محاکم نسبت به ابطال این مصالحه نامه اقدام نمودند که این اقدامات منجر به نتیجه نگردیده و علیرغم تاکید محاکم دادگستری، بازرسی استان و استانداری بر غیر قانونی بودن مصالحه مجدد، در سال ۱۳۹۴ برابر مصوبه شورای شهر وقت پیرانشهر درخواست مصالحه مجدد وراث مورد پذیرش قرار گرفته و بدین ترتیب برابر ارزیابی اولیه، با این مصالحه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان از حقوق بیت المال تضییع شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: با اقدامات قضائی تاکنون ۸ نفر در این خصوص شناسایی و جلب آنها صادر شده و بازداشت شدگان با قرار قانونی به زندان معرفی شدند و تحقیقات برای روشن شدن تمامی ابعاد این تخلف ادامه داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1265797

مهمترین اخبار ایران و جهان: