نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 19:41

ضرورت تبیین و بازنگری نقش شوراهای اسلامی

آمل- معاون هماهنگی امور استان های وزارت کشور بر ایجاد نشاط اجتماعی توسط دهیاران و شوراها ضرورت تبیین و بازنگری نقش شوراها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت عصر پنجشنبه در همایش تجلیل اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان آمل با اشاره به اینکه مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب می‌گذرد و در این زمینه باید به فرمایشات ایشان توجه ویژه شود، بیان کرد: بخش مهمی از توجهات رهبر معظم انقلاب به تشکل‌ها و بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در اداره کشور اختصاص دارد.

وی با تاکید بر تبیین و بازنگری در نقش شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در راستای اهداف انقلاب اسلامی تصریح کرد: باید دید این تشکل‌ها که برگرفته از بطن مردم است چگونه در آینده نظام اسلامی و جهت گیری و راهبردهای آن قرار است نقش ایفا کند.

شفقت با تاکید بر اینکه امروز توسعه محلی در نظام توسعه‌ای کشورها نقش مهمی ایفا می‌کند از این رو از شورای شهرها و روستاها انتظار بیشتری می‌رود، تصریح کرد: امروز معتقدیم خرد علمی تخصصی در شوراها باید ارتقا یابد تا سطح فعالیت مردم پایه رشد کرده و به آنچه برای مردم ضروری است دست یابیم.

معاون وزیر کشور با تاکید بر اینکه دهیاران و شوراها در راستای نشاط اجتماعی گام بردارند، بیان کرد: دهیاران و شوراها حلقه بزرگ مدیریتی در کشور محسوب می‌شوند و باید در فعالیت آن بازنگری جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه شوراها به عنوان حلقه‌های مردمی مدیریتی می‌توانند حلقه‌های متعددی تشکیل داده و از وجود همه ظرفیت‌های مردمی برای اشاعه نشاط اجتماعی بهره گیرند، عنوان کرد: نظام اسلامی در برداشتن گام‌های بزرگ در افزایش مشارکت مردم در حکومت داری سرآمد است اما باید نظام مدیریت مشارکت محور و مردم محور یعنی مدیریت محلی توسعه یابد.

شفقت با تاکید بر اینکه در قانون مسئولیت‌های بسیاری به شوراها داده شده است و از این رو انتظار بیشتری از این بخش از مدیریت کشور می‌رود، عنوان کرد: شناخت قانون و برنامه ریزی بر اساس آن یکی از مهم‌ترین اموری است که شوراها باید به آن توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شوراها باید نیازها و ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و مذهبی منطقه خود را مطالعه کرده و از دانشگاه‌ها و جوانان استفاده کنند، بیان کرد: مسئولیتی که بر عهده گرفتیم را باید با خرد علمی و تخصصی پیش برده و سبک مدیریت مردم محور را نهادینه کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1221409

مهمترین اخبار ایران و جهان: