نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 14:36

دسترسی همه گردشگران به موزه رشت امکان پذیر نیست

رشت- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان با تاکید بر اینکه دسترسی همه گردشگران به موزه رشت امکان پذیر نیست، گفت: با تأمین اعتبار مورد نیاز موزه رشت ساماندهی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رضایی صوفی ظهر پنج شنبه در مراسم رونمایی از دو جام رشی و تول در موزه رشت، اظهار کرد: با توجه به قدمت فرهنگی و تاریخی گیلان، داشتن موزه در خور شأن مردم مور مطالبه است.

وی با اشاره به قرارگیری موزه رشت در مرکز و محیط پرتردد شهر افزود: دسترسی همه گردشگران به موزه رشت امکان پذیر نیست و این مکان باید در فضای بهتری و دور از محیط ترافیکی تعریف شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان با تاکید بر ساماندهی موزه رشت بیان کرد: با تأمین اعتبار مورد نیاز موزه رشت ساماندهی می‌شود.

رضایی صوفی با اشاره به اقدامات اثربخش در حوزه اکتشافات در گیلان، اضافه کرد: با توجه به اکتشافات خوب در حوزه میراث فرهنگی می‌طلبد موزه‌ای دارای ظرفیت‌های بهتر در استان باشیم.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه موزه در توسعه فرهنگی افزود: آشنایی مردم با فرهنگ، تمدن و تاریخ کهن خوش از طریق موزه‌ها اتفاق می‌افتد و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1220853

مهمترین اخبار ایران و جهان: