نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 15:19

آغاز به کار سیلوی شهید آذرپیکان در اهواز

اهواز- مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از آغاز به کار مجدد سیلوی آذرپیکان با ظرفیت حمل و نقل ریلی در اهواز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امید جهان نژادیان ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: عملیات خرید گندم از کشاورزان خوزستان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش داشته و تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۸۵ هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: همچنین تاکنون ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از طریق بانک عامل (بانک کشاورزی) به حساب گندم کاران استان واریز شده است.

وی خبر داد: با توجه به حجم گندم خریداری شده در خوزستان و نیاز به فضای مناسب برای نگهداری گندم، سیلوی شهید آذر پیکان در اهواز با هدف افزایش ظرفیت انباری استان، مجدداً راه اندازی و آغاز به کار کرده است.

جهان نژادیان با بیان اینکه سیلوی مذکور با قرار گرفتن در مدار حمل و نقل ریلی به شبکه سراسری ریلی متصل است، تصریح کرد: با استفاده از این ظرفیت تاکنون ۲ محموله به سیلوهای خارج استان گندم ارسال شده است.

وی به مزایای حمل و نقل ریلی اشاره کرد و گفت: از مزایای حمل و نقل به صورت ریلی می‌توان به جابه‌جایی حجم بالایی از محصولات به صورت یکجا، امنیت بیشتر در حمل محصولات و حداقل ۴۰ رصد صرفه‌جویی در هزینه‌ها در مقایسه با حمل جاده‌ای اشاره کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1244497

مهمترین اخبار ایران و جهان: