نیوز سیتی!
26 اردیبهشت 1402 - 10:35

نماینده ولی فقیه در مازندران: جهاد طلاب آثار تربیتی و روحی دارد

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به آثار و فواید جهادگری طلاب گفت: فراهم کردن آسایش و رفاه مردم و جامعه، ایجاد سرمایه اجتماعی و در سطح بالاتر سازندگی و اثر مثبت تربیتی و روحی است در خود طلاب از آثار جهاد طلاب است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در جلسه هم‌اندیشی جهادگران حوزوی استان، ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع)، اظهار کرد: خدا را شاکریم که ۴۰ گروه جهادی از خواهران و برادران از بین جمعیت مدارس حوزه علمیه مازندران مشغول فعالیت جهادی هستند.

وی افزود: مجاهدین طلاب در دوران کرونایی اقدام به جهاد در حوزه خدمت و سلامت و تغسیل و تدفین بیماران کرونایی کرده بودند، در آن دوران کسی حاضر به انجام چنین کاری نبود و متوفی غریبانه به خاک سپرده می‌شد که برای خانواده‌ها بسیار سخت بود، اما طلاب جهادی با رعایت آداب دینی اقدام به تغسیل و تدفین اموات کرونایی کردند.

 محمدی‌لائینی همچنین بیان کرد: طلاب در حوزه‌های عمران، آبادانی، سازندگی و غیره خدمات زیادی به روستاها ارائه دادند که فوایدش شامل آبادانی و فراهم کردن آسایش و رفاه است، بالاتر از این ایجاد سرمایه اجتماعی با اعتماد و شناخت مردم نسبت به طلاب است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: طلاب، روحانیت و حوزه علمیه با انجام اقدامات جهادی مورد اعتماد مردم قرار می‌گیرند، کارایی و کارآمدی به این است که مردم در کنارمان باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: فایده جهاد در سطح بالاتر سازندگی و اثر مثبت تربیتی و روحی است که در خود طلاب به‌وجود می آید که مهم است، بسیاری از انبیا سابقه کار در کنار مردم، زراعت و غیره داشتند و کار را راهی برای سازندگی می‌دانستند. 

پایان پیام/۸۶۰۶۹/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1215609

مهمترین اخبار ایران و جهان: