نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 08:33

پزشک خانواده به شهرهای کرمانشاه رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: امسال ۹ شهرستان استان در چهار مرحله از خدمات پزشک خانواده برخوردار خواهند شد.

ابراهیم شکیبا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه از اجرای پزشک خانواده در استان تا پایان سال خبر داد و اظهار کرد: یکی از اولویت‌های دولت خدمتگزار در سال جاری اجرای پزشک خانواده است که بر مبنای آن هر سه هزار نفر زیرپوشش و مراقبت یک پزشک  قرار می‌گیرند و همچنین هر یک‌هزار و ۵۰۰ نفر هم یک مراقب سلامت دارند.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده روستایی و شهری، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر از سال ۱۳۸۳ آغاز شده است، ادامه داد: در استان کرمانشاه ۶۸۰ هزار نفر جمعیت روستایی زیر پوشش این طرح قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: پنج  شهرستان استان کرمانشاه که جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر بوده از سال‌ها پیش زیرپوشش این طرح قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از جمعیت شهری استان یک‌‌میلیون و ۳۲۰ هزار نفر بدون پزشک خانواده هستند، گفت: ۹۳۰ نفر از این تعداد مربوط به شهر کرمانشاه است.

شکیبا خاطرنشان کرد: امسال ۹ شهرستان استان در چهار مرحله از خدمات پزشک خانواده برخوردار خواهند شد. تیرماه ۷ شهرستان استان و شهریور ماه هم شهر کرمانشاه زیر ر پوشش طرح قرار می‌گیرند. 

وی، از اجرای طرح پزشک خانواده از اردیبهست امسال در شهرستان کنگاور خبر داد و گفت: این طرح ۵۴ هزار نفر جمعیت شهری این شهرستان را زیر پوشش قرار می‌دهد.

پایان پیام/پ

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1204297

مهمترین اخبار ایران و جهان: