نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 13:35

بازدید وزیر میراث فرهنگی از جاذبه گردشگری چمن متحرک تکاب

ارومیه - وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از جاذبه گردشگری چمن متحرک(چملی‌گول) تکاب ظهر پنجشنبه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عزت‌الله ضرغامی امروز پنجشنبه در ادامه سفر خود به جنوب آذربایجان غربی از این جاذبه بی‌نظیر چمن متحرک تکاب بازدید کرد.

چمن متحرک چملی، قطعه بزرگی از نی‌هایی است که از به هم چسبیدن ریشه آنها بدون ارتباط با زمین بر روی آب شناور مانده، تشکیل شده است.

این چمن به صورت جزیره‌ای متحرک با مساحت بیش از ۱۰۰ مترمربع بر روی برکه‌ای کوچک خودنمایی می‌کند که با وزش باد و جریان هوا و یا تکان خاصی به جهات مختلف تغییر مسیر داده و حرکت می‌کند و همین امر موجب منحصر به فرد شدن این جاذبه طبیعی شده است.

کل مساحت این برکه عجیب به وسعت یک هکتار است در میان دره‌ای عمیق قرار گرفته که نیزارها، چمن سرسبز درختان بلند و گل‌های زیبا اطراف آن جلوه‌ای خاص و طبیعی و زیبا به آن بخشیده است.

همچنین امروز وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور در مزار شهدای گمنام تکاب به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

مهندس سید عزت‌الله ضرغامی و هیئت همراه با حضور در مزار شهدای گمنام تکاب با نثار فاتحه و اهدای شاخه گل با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.

بازدید از تخت سلیمان، زندان سلیمان، آب گرم قینرجه و حضور در جلسه شورای اداری از برنامه‌های سفر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به تکاب است.

همچنین سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به شهرستان تکاب از قلعه‌های اربابی ساعد سلطان تکاب که تحت مالکیت جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی قرار دارند، بازدید کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1204853

مهمترین اخبار ایران و جهان: