نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 23:29

پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه‌های آبرسانی بسیج سازندگی در روستاهای لرستان

خرم‌آباد- معاون عمرانی استانداری لرستان از پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه‌های آبرسانی بسیج سازندگی در روستاهای این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا دالوند امروز یکشنبه در جلسه بسیج سازندگی لرستان با بیان اینکه لرستان از دیرباز به دلیل برخی کم توجهی‌ها دچار عقب ماندگی‌های مختلفی شده است، اظهار داشت: این استان جزو مناطق پربارش کشور محسوب می‌شود اما متأسفانه مشکل تأمین آب شرب و کشاورزی دارد.

وی در ادامه به جاده‌های غیراستاندارد بسیاری از روستاهای لرستان اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به مناطق محروم دارد که امید می‌رود با همت بالای بسیج سازندگی و تلاش دولت، مشکلات مردم مناطق دورافتاده و کم برخوردار استان حل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان، عدم مهار روان‌آب‌ها و کنترل سیلاب را نبود زیرساخت‌های مناسب و عدم اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در لرستان عنوان کرد و افزود: در این راستا در فصل گرم سال با تنش آبی مواجه هستیم.

دالوند، افزود: جهاد آبرسانی برای تأمین آب شرب مناطق محروم استان با همت بسیج سازندگی آغاز شده است و بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود تجهیزات و مشکلات خدمات‌رسانی به مناطق محروم و روستاهای استان در فصول بارندگی اشاره کرد و با بیان اینکه تنها پنج دستگاه بولدوزر کارآمد در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان است، گفت: لازم است بسیج سازندگی در تأمین ماشین آلات راهداری و راه‌شکافی کمک شایانی به لرستان کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان، افزود: راه ارتباطی برخی مناطق لرستان به ویژه در شهرهای الیگودرز و نورآباد به دلیل شرایط آب و هوایی و بارش‌ها، هفته‌ها مسدود می‌شود بنابراین تأمین ماشین آلات راه‌شکافی برای حل مشکل اهالی این مناطق تأثیر بسزایی دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1212253

مهمترین اخبار ایران و جهان: