نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 08:53

ضرورت توجه به جوانی جمعیت منبعث از خطری است که کشور را تهدید می‌کند/ صرف پرداختن به بخشنامه‌، آفت عملیاتی‌سازی قانون جوانی جمعیت است

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ضرورت توجه به جوانی جمعیت را منبعث از خطری دانست که کشور را تهدید می‌کند و مطابق پیش‌بینی‌های علمی، با ادامه این روند، ایران جزء کشورهای پیر در دهه‌های آینده خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هاشم ناظمی‌جلال در اولین نشست کارگروه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در آموزش و پرورش کردستان، با گرامیداشت هفته ملی جمعیت، جوانی جمعیت را دارای اهمیت بالا دانست و ضمن تاکید بر فهم این دغدغه در آموزش و پرورش استان، صرف پرداختن به بخشنامه‌ها و عدم تکیه بر کارهایی اجرایی را آفت عملیاتی‌سازی این دغدغه عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ضرورت توجه به جوانی جمعیت را منبعث از خطری دانست که کشور را تهدید می‌کند و مطابق پیش‌بینی‌های علمی، با ادامه این روند، ایران جزء کشورهای پیر در دهه‌های آینده خواهد بود.

وی آموزش و پرورش را از جمله دستگاه‌هایی عنوان کرد که می‌تواند نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی و عملیاتی کردن جوانی جمعیت ایفا کند و با بیان اینکه تشویق به ازدواج و فرزندآوری باید از میان فرهنگیان آغاز شود، گفت: فرهنگ‌سازی در سنین پایه می‌تواند منجر به نهادینه‌سازی آن در سنین ازدواج شده و به تحکیم خانواده و رشد جمعیت کمک شایانی نماید.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان برنامه‌ریزی در این حوزه را منوط به اعتقاد و باور برنامه‌ریزان عنوان کرد و افزود: فهم درست از مسأله و دغدغه‌مندی در این راستا، نقطه ابتدایی برای برنامه‌ریزی جوانی جمعیت است.

ناظمی‌جلال در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در سال اخیر، از امور بانوان و دیگر حوزه‌های درگیر در این زمینه خواست با پیگیری بیشتر، ضمن برنامه‌ریزی دقیق برای رشد شاخص‌ها، گزارش اقدامات آموزش و پرورش را نیز تدوین نمایند.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت متوجه آموزش و پرورش است

مشاور امور بانوان آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تکلیف دانستن مسئله جمعیت، ماده ۳۳ و ۳۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را اختصاصا متوجه آموزش و پرورش عنوان کرد.

لیلا حیدری افزود: تربیت و آموزش مهارت‌های مربوط به سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، گنجاندن محتواهای آموزشی و پرورشی، آموزش‌های دوران بلوغ، تربیت نیروی انسانی توانمند و نیز گسترش رشته‌های تحصیلی متناسب با جایگاه زن را از جمله وظایف آموزش و پرورش مطرح شده در این قانون است.

حیدری از اقدامات صورت گرفته آموزش و پرورش کردستان در کارگروه اجرای جوانی جمعیت خبر داد و گفت: با صدور ابلاغ اعضاء و ارسال شیوه‌نامه به شهرستان‌ها و مناطق، هماهنگی‌های لازم برای پیاده‌سازی مفاد قانون و عمل به شرح وظایف دستگاه آموزش و پرورش انجام شده است.

وی لحاظ امتیازات استخدام در مواد عمومی آموزش و پرورش، دورکاری بانوان واحد شرایط و مرخصی زایمان را از دیگر کارهایی اعلام کرد که در راستای اجرای قوانین مربوط به خانواده و جوانی جمعیت در آموزش و پرورش کردستان اجرا شده است.

مشاور امور بانوان آموزش و پرورش استان در پایان سخنان خود، برگزاری دوره‌های توانمندسازی دبیران سبک زندگی، هنرآموزان رشته‌های مدیریت خانواده و تربیت کودک را ضروری دانست و از حوزه‌های پرورشی و فرهنگی، تربیت بدنی و سلامت و آموزش متوسطه درخواست کرد زمینه همکاری در برگزاری این دوره‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/2330/74

منبع: فارس
شناسه خبر: 1212953

مهمترین اخبار ایران و جهان: