نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 16:12

دانشکده کشاورزی شیروان مستقل می‌شود

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: به دنبال مستقل کردن دانشکده کشاورزی شیروان هستیم تا هم در اعتبارات و هم رشد علمی پیشرفت داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین نژاد ظهر شنبه در دیدار با مسولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های خراسان شمالی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مشکلاتی توسط دانشجویان مطرح شد که برخی موضوعات را می‌توان در استان و برخی را در کلان حل کرد که نیازمند بررسی بیشتر است.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: در طرح‌های پژوهشی که در شورای برنامه ریزی استان تصویب می‌شود، باید دانشگاه‌های استان وارد شوند و قرار نیست از دانشگاه خارج استان استفاده شود.

وی افزود: به دنبال مستقل کردن دانشکده کشاورزی شیروان هستیم تا هم در اعتبارات و هم رشد علمی پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

حسین نژاد گفت: فرهنگ سازی در خصوص افزایش جمعیت باید انجام شود زیرا بسیاری از مشکلات این حوزه به مسائل مالی مربوط نیست.

استاندار خراسان شمالی در خصوص مسائل دانشگاه فرهنگیان گفت: مجاورسازی دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی در صورت رعایت برخی محدودیت‌ها قابل اجرا است اما باید دید تصمیم کلان کشوری در این حوزه چیست.

وی افزود: هرچه پرسش و پاسخ مسولان با دانشجویان بیشتر شود امکان تربیت مدیر برای آینده افزایش می‌یابد لذا آماده هر نوع جلسه پرسش و پاسخ هستیم.

حسین نژاد از انتقال آب‌های مرزی برای رفع مشکلات آب شرب خبر داد و گفت: با این اقدام آب سدها به مصرف کشاورزی خواهد رسید.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه اکنون ۱۷ هزار واحد مسکونی در استان زیر ساخت است، تصریح کرد: در شهرهای آشخانه و فاروج برای الحاق زمین به شهر به مشکل برخوردیم اما به زودی رفع می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1209009

مهمترین اخبار ایران و جهان: