نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 11:12

اعلام همبستگی مردم مغرب با مقاومت غزه

شمار زیادی از مردم مغرب در اعتراض به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ضمن تحصن در مقابل پارلمان، خواستار لغو توافق عادی‌سازی روابط رباط با تل‌آویو شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در سایه تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، «رباط» پایتخت مغرب، عصر دیروز (جمعه، ۱۲ می) شاهد تحصن مردمی در مقابل ساختمان پارلمان این کشور در همبستگی با مردم فلسطین بود و شرکت‌کنندگان در این تحصن، خواستار لغو «توافق عادی‌سازی روابط» با رژیم صهیونیستی شدند. 

 

به اعلام رسانه‌های مغربی، شرکت کنندگان در این تحصن، با شعارهای «از مغرب تا فلسطین، یک ملت» و «ما همه به خاطر فلسطین ایستاده‌ایم»، حمایت خود را از فلسطین اعلام کردند.

 

 

«محمد الهلالی» از رهبران جنبش «التوحید و الاصلاح» تصریح کرد: این تحصن در محکومیت تجاوز وحشیانه صهیونیست‌ها برگزار شد. این تجاوز در چارچوب سیاست‌های رژیم صهیونیستی برای ترور نه تنها رهبران و فعالان مقاومت، که ترور فرزندان، خانواده‌ها و زنان آن‌ها با بمباران بی‌رویه علیه غیرنظامیان ادامه دارد.

 

 

وی افزود: تداوم این تجاوزهای دوره‌ای، ماهیت جنایتکار و تروریست رژیم صهیونیستی را برملا می‌کند و برای هزارمین بار نشان می‌دهد که نه صلح، نه توافق‌نامه‌ها و نه عادی‌سازی روابط، راه حل نیست و تنها راهکار، مقاومت است زیرا چیزی که با توسل به زور گرفته شده، تنها با همین روش باز پس گرفته می‌شود.

«رشید فلولی» هماهنگ‌کننده ملی کارزار «ابتکار مغرب برای حمایت و پشتیبانی» نیز گفت: «تروریسم  در سایه سکوت مشکوک سازمان‌های مدعی حمایت از امنیت و صلح علیه غیرنظامیان در فلسطین در حال روی دادن است. اما این سازمان‌ها دارای استانداردهای دوگانه‌ای هستند. در این میان ایالات متحده آمریکا نیز از صدور هرگونه قطعنامه در مورد وضعیت فعلی جلوگیری می‌کند.

وی افزود که این تحصن همچنین در محکومیت سکوت رسمی کشورهای عربی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی صورت گرفته است و مردم مغرب بار دیگر بر حمایت خود از مقاومت و مبارزه فلسطینی‌ها و تقبیح عاد‌ی‌سازی روابط تاکید می‌کنند. 

پایان پیام/م
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1208209

مهمترین اخبار ایران و جهان: