نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 11:52

دوری قهرمان ناشنوایان جهان از ورزش/ مسافت طولانی است

خواهران زهرا و فاطمه ملکوتی از قهرمانان کاراته ناشنوایان ایران و جهان برای بازگشت به دوران اوج با مشکل بزرگی روبرو هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ورزش ناشنوایان همدان در رشته‌های مختلف ظرف چند سال اخیر افتخارات قابل توجه ملی و فراملی کسب کرده که از جمله این افتخارات باید به مدال‌آوری خواهران ملکوتی در رشته کاراته در سطح مسابقات کشوری و جهانی اشاره کرد.

با این حال برای این قشر توانیاب مشکلات همیشه پررنگ‌تر از بقیه اقشار ورزشی است و شاید صدای این قهرمانان هم کمتر شنیده شود. 

زهرا ملکوتی که هشت سال است در رشته کاراته ناشنوایان فعالیت می‌کند، با اشاره به افتخارات ورزشی خود به فارس گفت: در این سال‌ها عناوین اول تا سوم استانی، مقام سوم کشوری و مقام سوم جهانی کاراته را کسب کرده‌ام. در رشته جودو هم یک سال است که فعالیت دارم و مقام قهرمانی استان را ظرف این مدت به دست آورده‌ام.

وی عنوان کرد: همزمان هم در کاراته و هم در جودو کار می‌کنم و از این بابت مشکلی وجود ندارد. یک مدت بخاطر مسائل شخصی از کاراته فاصله گرفتم اما حالا امکانش فراهم شده که در هر دو رشته فعالیت داشته باشم.

دارنده مدال برنز جهان افزود: یک سال است که در جودو تمرینات خود را آغاز کرده‌ام. جودو خیلی سخت‌تر از کاراته است، اما دوست دارم در این رشته هم آنقدر تلاش کنم تا به تیم ملی برسم و برای کشورم افتخارآفرین باشم.

وی درباره دیگر خواهر ناشنوای خود خاطرنشان کرد: فاطمه هم ۱۰ سال است در کاراته فعالیت دارد و در این سال‌ها علاوه‌بر کسب عناوین اول تا سوم استانی و رتبه نخست کشور، عنوان قهرمانی جهان را هم در کارنامه دارد. ضمن اینکه او هم در جودو تمرینات خود را یک سالی می‌شود که آغاز کرده و عنوان دومی استان را هم به دست آورده است.

ملکوتی با اشاره به اینکه خیلی از مسئولان را نمی‌شناسد، تصریح کرد: من بیشتر از همه رئیس هیات ناشنوایان را می‌شناسم که خیلی پیگیر امور ورزشکاران هستند و تا جایی که بتوانند برای قهرمانان زحمت می‌کشند.

وی افزود: از مسئولان تقاضا دارم من و خواهرم را کمک کنند مشکل محل تمرین‌مان حل شود. ما در روستای انصارالامام سکونت داریم و برای تمرین باید به شهر مریانج برویم.

این ورزشکار گفت: این بعد مسافت برای ما خیلی سخت است و نمی‌توانیم با این وضعیت ورزش را ادامه دهیم. دوست دارم این مشکل حل شود تا بتوانم حضور در تیم ملی جودو که برایم آرزوست را هم تجربه کنم.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1208309

مهمترین اخبار ایران و جهان: