نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 19:36

تنها راه ثبات در عربستان، برقراری صلح در یمن و رفع تحریم‌هاست

رهبر انصارالله یمن در سخنانی به مناسبت سالروز مراسم ضداستکباری به ارائه تحلیلی از اوضاع منطقه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن در سخنانی به مناسبت سالروز مراسم ضد استکبار، در صنعا، پایتخت یمن، درباره مبانی قرآنی جریان ضد استکباری و همچنین تحولات منطقه موضع گیری کرد.

الحوثی مراسم سالانه ضد استکبار را مناسبتی مهم برای افزایش آمادگی و آگاهی نسبت به اهمیت موضع حق در برابر دشمنان خدا دانست و افزود: این مراسم، اهمیت بسیاری برای شفاف‌سازی حقایق در خصوص تعالیم قرآنی مربوط به مقابله با محاربه دارد.

وی با اشاره به نقش فرهنگ قرآنی در افزایش سطح آگاهی امت اسلامی و زنده نگه‌داشتن روحیه مسئولیت‌پذیری در ایشان افزود: در برهه حساس کنونی که حملات آمریکایی و صهیونیستی به بهانه مبارزه با تروریسم متوجه امت اسلام است، تعالیم و فرهنگ قرآنی راه‌گشای ماست.

الحوثی هدف حملات دشمنان را تصاحب منابع انسانی و طبیعی موجود در منطقه برشمرد و ادامه داد: بسیاری از سازمان‌ها و رهبران منطقه راه را برای حضور همه‌جانبه آمریکا از طریق ساخت پایگاه‌های نظامی، دیکته سیاست‌های اقتصادی و دخالت در آموزش و رسانه‌ها، هموار کردند.

رهبر انصارالله گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی معنای موضع‌گیری مردم مبنی بر عدم‌پذیرش سیطره آمریکا و رژیم صهیونیستی را می‌فهمند. تعالیم قرآن، ترس امت اسلام برای ابراز خشم در برابر هدف قرارگرفتن آنان از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی را از بین برد.

الحوثی با اشاره به جنایات رژیم سابق یمن تحت حمایت آمریکا افزود: تمامی تلاش‌ها در خصوص به شکست‌کشاندن تعالیم قرآنی در خصوص مبارزه با استکبار بی‌نتیجه بودند.

وی تحریم کالاهای آمریکایی و صهیونیستی را در راستای تعالیم ضد استکباری قرآن دانست و افزود: امت اسلامی نباید با خرید کالاهای آمریکایی و صهیونیستی به تامین مالی آنان بپردازد.

الحوثی به اشاره به بحران‌های عمیق داخلی آمریکا افزود: قدرت آمریکا رو به افول است و در نتیجه آن، رژیم صهیونیستی نیز به اذعان مقامات آن به سمت تنگنای واقعی می‌رود.

وی با اشاره به تحولات اخیر فلسطین و پایداری فلسطینیان افزود: در تجاوز اخیر صهیونیست‌ها دیدیم که چگونه جهاد اسلامی و محور مقاومت با قدرت به رویارویی با دشمن پرداخت.

رهبر انصارالله یمن خطاب به جهانیان گفت: همه جهان بداند که با تمامی داشته‌هایمان در برابر ادامه حمله به کشورمان خواهیم ایستاد.

الحوثی با اشاره به شکست‌های پیاپی آمریکا در سوریه، عراق، فلسطین، یمن و علیه ایران افزود: آمریکا مجبور شده به سمت آرام‌سازی اوضاع پیش برود و تاحدودی دست مزدوران خود را در روابط منطقه‌ای آزاد بگذارد.

رهبر انصارالله یمن آزادی اتخاذ مواضع از سوی امارات و عربستان را در محدوده تعیین‌شده از سوی آمریکا و انگلیس دانست و ادامه داد: اگرچه تنش‌ها در برخی جوانب کاهش یافته اما تجاوز به یمن همچنان ادامه یافته و توطئه‌ها ضد یمن به اشکال گوناگون ادامه دارد.

الحوثی با بیان این نکته که عربستان سعودی متجاوز به یمن است و نه میانجی صلح در آن، افزود: عربستان اگر خواهان صلح است، باید مسئولیت تمامی عواقب تجاوز به یمن را بپذیرد. البته یمن تا ابد نمی‌تواند منتظر تحقق صلح باشد تا آنان زمان کافی برای توطئه‌چینی‌های خود را داشته باشند.

رهبر انصارالله ادامه داد: تنها راه صلح، ثبات و آرامش عربستان، صلح در یمن و رفع تحریم‌ها از آن است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1233909

مهمترین اخبار ایران و جهان: