نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 13:56

بنیاد مستضعفان مصالح واحدهای آسیب‌دیده را تأمین کند

بیله سوار - نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بنیاد مستضعفان با هدف حمایت از سیل‌زدگان و کمک به عمران این مناطق شایسته است مصالح ساختمانی را تأمین کند.

صدیف بدری در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده بیله سوار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در مأموریتی به نمایندگی از مجلس و کمیسیون عمران از مناطق سیل زده گرمی و بیله سوار بازدید داشتیم تا از نزدیک خسارت وارده به زیرساخت‌های شهری و روستایی و سایر حوزه‌ها را مورد رصد و پایش قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: سیل اخیر به زیرساخت‌های این دو شهرستان به ویژه در حوزه راه‌های ارتباطی و مزارع کشاورزی همچنین ابنیه های مرزی و امنیتی خسارت عمده ای را وارد کرده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برآورد اولیه خسارت سیل را در این مناطق ۲۶۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: پیگیری‌های لازم از طریق سازمان مدیریت بحران و برنامه و بودجه انجام می‌شود تا با تأکیدات معاون اول رئیس جمهور تأمین منابع اولیه با هدف جبران بخشی از خسارت وارده انجام شود.

بدری گفت: در حوزه خسارت وارده به بخش کشاورزی نیز قرار شد از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی منابع جبرانی برای زارعین تحت پوشش بیمه‌ها پرداخت خواهد شد و قرار شد کشاورزانی که زمین‌های زراعی خود را بیمه نکرده اند با اخذ تعهد برای پوشش بیمه در سال زراعی آتی مساعدت‌ها و جبران خسارت انجام شود.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که در کمیسیون عمران در هفته آینده با حضور نماینده مردم بیله سوار و گرمی خواهیم داشت تلاش مان بر این است تا از فرصت‌های منابع ملی بیشترین بهره را گرفته و مساعدت به سیل زدگان را شاهد باشیم.

بدری از بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی خواست؛ در ساخت و ساز واحدهای خسارت دیده اعم از شهری و روستایی و مرمت ابنیه های آسیب دیده از سیل اخیر مصالح مورد نیاز به ویژه سیمان و میلگرد را به شکل بلاعوض تأمین کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1272753

مهمترین اخبار ایران و جهان: