نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 14:42

بهبود وضعیت مناطق کم‌برخوردار به مدیریت یکپارچه شهری کمک می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: طراحی و اجرای پروژه‌ در مناطق کم‌برخوردار باعث اعمال مدیریت یکپارچه در سطح شهر خواهد شد.

 به گزارش خبرگزایری فارس از زنجان، مجید ناصحی مقدم، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در جلسه رسمی شورای شهر زنجان با اشاره به نوع رویکرد موجود در شهر زنجان مبنی بر عدم توجه به غرب شهر اظهار کرد: طراحی پروژه‌هایی مانند طرح شهیدان کریمی، این دیدگاه را تغییر خواهد داد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تاکید کرد: طراحی و اجرای پروژه در مناطق کم‌برخوردار موجب اعمال مدیریت یکپارچه در سطح شهر خواهد شد.

وی افزود: اجرای پروژه شهیدان کریمی موجب اتصال شهرک‌های کم‌برخوردار به بافت اصلی شهر خواهد شد.

ناصحی مقدم به وجود شهرک‌های متعدد نانوایان در چند فاز، ثمین با دو فاز در مسیر اجرای پروژه شهیدان کریمی تصریح کرد: به این شهرک‌ها باید کوی زیتون که در قالب نهضت ملی مسکن در دست احداث است را  اضافه کرد که در حال ساخت بیش از 7 هزار واحد مسکن در آن شهرک است.

همچنین حجت‌الاسلام اسحاق اسماعیلی عضو دیگر شورای شهر زنجان اجرای پروژ‌هایی مانند شهیدان کریمی را موجب توجه به مناطق کم‌برخوردار شهر خواهد شد.

مهدی طالب عضو شورای اسلامی شهر زنجان در این جلسه با بیان اینکه بعد از اجرای پروژه شهیدان کریمی به معبرهایی مانند خیام و کمربندی 22 بهمن هم توجه خواهد شد، افزود: در آینده نزدیک زنجان به لحاظ ترافیکی شهری تغییر خواهد کرد.

حسین حمزه‌لو پاک دیگر عضو شورای شهر زنجان هم در این جلسه با تشریح لایحه احداث پروژه شهیدان کریمی گفت: مدت زمان اجرای این پروژه دو سال پیش‌بینی شده است.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان اعتبار پیش‌بینی شده در قرارداد پروژه شهیدان کریمی را حدود هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این قرارداد حدود 6 ماه است که برای لحاظ کردن همه جوانب در حال رفت و آمد بین شهرداری با قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار و مجری طرح است.

وی با تاکید بر لحاظ شدن جوانب مختلف در قرارداد منعقده بین شهرداری و قرارگاه خاتم برای اجرای پروژه شهیدان کریمی افزود: در انعقاد این قرارداد از تجربیات گذشته استفاده شده است که طبق قرارداد تامین مالی آن 70 به 30 غیرنقدی و نقدی است.

حمزه‌لوپاک تاکید کرد: انعقاد این قرار داد با قرارگاه خاتم به صرفه و صلاح شهرداری زنجان است.

شایان ذکر است، لایحه پروژه طراحی و ساخت تقاطع‌های غیر همسطح و اصلاح هندسی محور شهیدان کریمی و ساماندهی و اصلاح کانال زنجانرو با قرار خاتم در این جلسه تصویب شد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1200253

مهمترین اخبار ایران و جهان: