نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 12:11

سردار شاکرمی: با نگاه رزمندگان دفاع مقدس توانستیم از جنگ ترکیبی عبور کنیم

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: توانستیم با نگاه رزمندگان دفاع مقدس از جنگ ترکیبی دشمن عبور کنیم و هرگونه دست درازی را به این نظام مقدس کوتاه کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به مناسب سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر با گرامیداشت دهه کرامت و سالروز فتح خرمشهر گفت: (خرمشهر را خدا آزاد کرد ) این جمله تاریخی امام راحل به عنوان‌ گفتمان دفاع مقدس امروزه می‌تواند جهت دستیابی به قله های پیروزی بسیار مثمر ثمر باشد.

وی افزود: خرمشهر قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان قطعه ای مبارک از خاک جمهوری اسلامی ایران به تعداد ۳ بار بین ایران و امپراطوری عثمانی و دیگر کشورهای اروپایی به جهت وجود ذخایر نفتی دست به دست شد.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی جوانان پرشور و انقلابی به رهبری پیامبرگونه امام راحل با تمام وجود در مقابل تجهیزات پیشرفته دشمن ایستاده و قطعه خونین خرمشهر را باز پس گرفتند.

این مقام نظامی با اشاره به اینکه سوم خرداد به عنوان روز مقدس می‌تواند در جهت نگاه به آینده و برنامه ریزی جهت حفظ نظام اسلامی کاربرد داشته باشد، گفت: همت فرماندهان زمان جنگ چون شهید متوسلیان با ایمان راسخ، قلب محکم و ثبات قدم به عنوان الگوی ارزشمند در حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی مثال زدنی است و امروزه نیروهای مسلح باید با توکل به خدا و اعتماد به نفس بتوانند دشمنان را خانه نشین کنند.

سردار شاکرمی با اشاره به اتفاقات اخیر گفت: توانستیم با نگاه به این ویژگی رزمندگان در زمان دفاع مقدس از جنگ ترکیبی دشمن عبور کرده و با اتحاد، همدلی و توکل و سرمشق گرفتن از فتح خرمشهر توانستیم هرگونه دست درازی را به این نظام مقدس کوتاه کنیم.

فرمانده سپاه‌ ایلام امیرالمومنین (ع) در پایان گفت: بعضی از لحظات تاریخ چون فتح خرمشهر تا ابد زنده و در امتداد هم قراردارند تا بتوانیم به خوبی از آنها استفاده‌ کنیم به همین خاطر باید گفت: فتح خرمشهر فتح خاک نیست فتح ارزش های اسلامی است.

پایان پیام 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1237597

مهمترین اخبار ایران و جهان: