نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 17:01

۱۹۵۳ پروژه آموزشی در روستاهای خراسان رضوی نیازمند کمک خیرین است

تربت حیدریه ـ معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۱۹۵۳ پروژه آموزشی در روستاهای خراسان رضوی چشم انتطار کمک خیرین است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل حسینی، ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه مدرسه ۶ کلاسه با بیان اینکه اولویت ما اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، اظهار کرد: برای امسال ۱۹۵۳ پروژه در روستاهای این استان پیش بینی شده که در طرح تحول استان با توجه به اعتبارات دولتی و نوسازی و همچنین مشارکت خیرین و مؤسسات خصوصی این پروژه‌ها به بهره برداری برسد.

معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: با توجه به بازنشستگی فرهنگیان تا مشخص نشود چه میزان تمایل به استمرار خدمت و چه میزان تمایل به بازنشستگی دارند هنوز نمی‌توان رقم دقیق اعلام کرد، اما امسال ۳۹۰۰ نفر در استان طبق سهمیه آزمون دادند و امیدواریم بتوانیم با جذب پذیرفته شدگان بخشی از کمبود نیروی انسانی را جبران کنیم.

وی گفت: در حال حاضر با توجه به رشد دانش آموزان نیازمند فضای آموزشی بیشتری هستیم تا بتوانیم میانگین کشوری در آموزش را داشته باشیم.

حسینی تصریح کرد: رتبه سرانه فضای آموزشی خراسان رضوی در کشور ۲۷ است که با توجه به گستردگی استان و اینکه ۱۰ درصد دانش آموزان کل کشور در این خطه تحصیل می‌کنند امیدواریم بتوانیم با حضور خیرین فضاهای آموزشی را گسترش دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1202897

مهمترین اخبار ایران و جهان: