نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 14:00

هدیه مدیریت شهری اصفهان به مناسبت روز دختر/ دختران رایگان به تفریح بروند

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان از تصویب لایحه دو فوریتی استفاده رایگان دختران از تعدادی از اماکن تفریحی تحت نظارت شهرداری به مناسبت روز دختر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر در گفت‌وگوی خبری پس از هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای در خصوص لوایح و طرح‌های بررسی شده در جلسه امروز اظهار داشت: در جلسه امروز لایحه اعمال ماده ۹ برای آزادسازی چند پلاک در مسیر رینگ چهارم ترافیکی مورد بررسی قرار گرفت و با توافق صورت گرفته، چند پلاک تبدیل به یک پلاک شد و لایحه پس از اصلاح به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

وی افزود: فهرست تملک باقی مانده املاک واقع در دپوی خط ۲ مترو اصفهان برای اعمال ماده ۹ در دستور کار امروز شورا قرار داشت، این لایحه یک فوریتی در جلسه هفته گذشته کمیسیون‌های تخصصی به بحث گذاشته شد و در نهایت امروز در صحن علنی شورا مصوب شد.

صالحی با بیان اینکه همچنین امروز توافق نامه‌ای برای آزادسازی کندرو خیابان سلمان فارسی یا مشتاق سوم بررسی شد، گفت: با رفع اشکالات مطرح شده در جلسه قبل شورا، امروز مجددا این موضوع در جلسه مطرح و با قید تملک باقی مانده زمین که بخشی از آن در طرح تعریض کنارگذر سلمان فارسی است، تصویب شد که با اجازه شهرداری مورد استفاده خدماتی واقع شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص بررسی پیشنهاد پژوهش ۵ پروژه در خصوص زاینده رود و تبعات زیست محیطی آن اظهار کرد: این پژوهش‌ها برای دستیابی به مستندات محکمه پسند و پیگیری مطالبات و حقوق مردم اصفهان در محاکم قضایی و علمی در خصوص زاینده‌رود مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت ۳ پروژه پژوهشی از این ۵ پروژه که قابلیت کاربردی بیشتری دارد امروز در صحن به تصویب رسید.

وی ادامه داد:‌ امروز همچنین عملکرد شورای اسلامی شهر، اصلاح بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برای ارسال به شورای اسلامی استان به تصویب رسید.

صالحی در خصوص لایحه دو فوریتی مرتبط با روز دختر که از جانب شهرداری با پیشنهاد همکاران در شورای اسلامی شهر تهیه شده است، گفت: این لایحه امروز مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید که براساس آن اماکن تحت نظارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در حوزه موزه‌ها و اماکنی مانند باغ گل‌ها، خزندگان، صدف‌ها و پرندگان، باغ بانوان و کتابخانه‌ها که قابلیت بازدید دارند، در روز دختر به صورت رایگان در اختیار دختران شهر قرار می‌گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اعلام اینکه همچنین رویدادهایی با ۱۱۰ جایزه برای دختران  با محوریت بازی و تفریح پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: دو فوریت و اصل لایحه با قید پیشنهاداتی به تصویب رسید و برای طی مراحل قانونی به فرمانداری اصفهان ارسال شد که امیدواریم پایه‌گذار یک جشن پرشکوه برای دختران شهر اصفهان باشیم.

پایان پیام/۶۳۱۲۵/ی

منبع: فارس
شناسه خبر: 1211397

مهمترین اخبار ایران و جهان: