نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 08:17

مرگ و میر مادران باردار در مراغه به صفر رسید

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه از به صفر رسیدن مرگ و میر مادران باردار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه،  اللهوردی ارجمند صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته هیچ گونه مرگ و میر مادر باردار در شهرستان ثبت نشده است. 

وی افزود: میانگین کشوری مرگ مادران باردار ۲۲ مورد است که در سال گذشته هیچ گزارشی مبنی بر فوت مادر باردار در مراغه وجود نداشته است. 

ارجمند اضافه کرد: این شاخص در سطح وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بالاترین اهمیت را داراست و نشان دهنده ارتقا سطح کیفی دانشکده است.

به گفته رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه با هدف بهبود سلامت خانواده به ویژه حوزه بانوان، برنامه‌هایی نظیر ایجاد هر خانه یک پایگاه سلامت، اصلاح سبک زندگی و شناسایی مادران پرخطر و ارتقا مراقبت‌های بیمارستانی و بهداشتی در مراغه اجرا شده است.

وی گفت: انجام مشاوره قبل از بارداری که یکی از مهم‌ترین راهبردها برای کاهش عوارض دوران بارداری و زایمان است. 

ارجمند، مراجعه به موقع مادران باردار به مراکز درمانی و بهداشتی و اطلاع به پزشک و یا بهورز در خصوص بیماری‌های زمینه‌اس را از جمله موارد مهم در ارتقاء شاخص سلامت مادران باردار عنوان کرد. 

وی گفت: بیمارستان شهید بهشتی مراغه با دارا بودن ۱۶ متخصص زنان علاوه بر شهرستان مراغه،  به شهرستان‌های همجوار نیز در زمینه زنان و مامایی خدمات درمانی ارائه می‌کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1210509

مهمترین اخبار ایران و جهان: