نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 08:44

۵۷۸ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی کبوتر حرم ارسال شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه امسال ۵۷۸ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی کبوتر حرم ارسال شده است، گفت: آثار ارسالی از تمامی استان‌های کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان صبح امروز در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات که در خانه بوم‌گردی روستای خیرآباد برگزار شد، اظهار کرد: آیین اختتامیه جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی ۳۰ اردیبهشت‌ماه در سمنان برگزار می‌شود.

فلاح با اشاره به اینکه ۱۵ دوره این جشنواره در استان سمنان برگزار شده است و فقط یکی دو سال سمنان توفیق میزبانی این جشنواره را نداشت است، گفت: امسال این جشنواره فاخر که با نام کبوتر حرم شناخته شده است و در واقع برند جشنواره سمنان است، از حیث تعداد آثار ارسالی رشد قابل توجه و چشمگیری است.

وی با بیان اینکه امسال ۵۷۸ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی کبوتر حرم ارسال شده است، خاطرنشان کرد: آثار ارسالی از تمامی استان‌های کشور است و به عبارتی از هر استان حداقل ۲ تا سه اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که این مهم نشان‌دهنده تبلیغات خوبی است که به صورت ملی و کشوری انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به تلاش‌های انجام شده در راستای برگزاری هر چه بهتر آیین اختتامیه این مراسم با اجرای برنامه‌های متنوع و مختلف گفت: صفارهرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد و عضو مجمع تشخیص مصلحت میهمان ویژه این آیین است.

فلاح با بیان اینکه جشنواره ملی کبوتر حرم امسال شامل ۲ بُعد اصلی طرح رمان و داستان کوتاه است، افزود: در بخش طرح رمان ۷۸ اثر، در بخش داستان کوتاه ۴۸۸ اثر و ۱۲ اثر نیز به صورت متفرقه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع افرادی که در این جشنواره امسال شرکت کرده‌اند، ۳۴۱ نفر زن و ۲۳۶ نفر مرد هستند، عنوان کرد: این تعداد در مجموع ۵۷۸ اثر به جشنواره ارسال کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بیان کرد: از مجموع کل آثار دریافتی از استان سمنان ۳۷ اثر از سوی ۳۱ نفر است.

فلاح با اشاره به اینکه ارزش ریالی مجموع هدایایی که به برترین نفرات این جشنواره اهدا می‌شود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است، افزود: در بخش داستان کوتاه هشت برگزیده اصلی، در بخش طرح رمان ۱۰ برگزیده و ۱۰ نفر نیز از شرکت‌کنندگان استان سمنان به صورت ویژه تجلیل می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری کنگره سرداران شهید استان سمنان در بهار سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: ۱۰ رمان در مورد سرگذشت سرداران شهید استان سمنان به رشته تحریر در خواهد آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از اصحاب رسانه و خبرنگاران استان سمنان خواست در خصوص اطلاع‌رسانی این کنگره اهتمام ویژه داشته باشند، افزود: در سال جاری (پائیز) سه کنگره به صورت شهرستانی برگزار می‌شود.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1210553

مهمترین اخبار ایران و جهان: