نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 16:00

شبستان حضرت زینب (س) در کربلای معلی ساخته می‌شود

‎قزوین- مسئول امور بانوان ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: با کمک و همیاری بانوان ایرانی در نذورات ویژه بارگاه حسینی، شبستان حضرت زینب در کربلای معلی ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا سعیدی ظهر شنبه در گردهمایی بانوان ایرانی طلایه‌داران ساخت شبستان حضرت زینب سلام‌الله علیها در کربلای معلی که در سالن اجتماعات شهید سلیمانی تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: از دوره قاجار که مادر، همسر و خواهر ناصرالدین شاه بیشترین نقش را در ساخت گنبد و بارگاه نجف اشرف داشته و سرمایه‌ها و جواهرات خود را نذر ساخت بارگاه امیرالمومنین (ع) کردند مشارکت بانوان ایرانی در کارهای خیر و عام‌المنفعه آغاز شد و روز به روز شکل کامل‌تر و جدی تری به خود گرفت.

مسئول امور بانوان ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور با بیان این موضوع که بانوان ایرانی نقش جدی در ساخت شبستان حضرت زینب (س) در کربلای معلا دارند گفت: شبستانی با مساحت ۱۳۹ هزار متر مربع در حرم سید الشهدا در حال ساخت است که با همت بانوان ایرانی به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان این موضوع که مشارکت در این مسیر لطف و موهبت الهی است گفت: با وجود همه اخبار منفی و نیز تلاش‌های دشمن برای ایجاد ناامیدی بین مردم باز هم افرادی از دل همین اجتماع هستند که با حسن نیت خود در کنار دستگیری از مستمندان، محبت خود به خاندان اهل‌بیت (ع) را هم با مشارکت در توسعه صحن و سرای آنان و میزبانی و خادمی زایرانشان به نمایش گذاشته و بذر امید و عشق و نوع‌دوستی را در جامعه گسترانده‌اند.

وی یادتور شد: الگوی زن ایرانی حضرت خدیجه‌کبری (س)، حضرت زهرا (س) و حضرت زینب کبری (س) است که در دنیا نظیر ندارد و از همین رو زن ایرانی همواره سربلند است.

وی در رابطه با عکس‌العمل برخی افراد نسبت به خیرات و نذورات عنوان کرد: کسی کاری به پرداخت هزینه‌های هنگفت برای حضور در کنسرت‌های آن طرف آب ندارد اما همان افراد اهدای یک انگشتر برای عتبات را به سخره می‌گیرند و معترض‌اند که چرا باید سرمایه این کشور خرج کشور عراق شود.

مسئول امور بانوان ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: دستگیری از مستحق به جای خود اما کمک به ساخت عتبات عالیات و فراهم کردن بستر برای بهره معنوی مردم هم جای خود را دارد.

وی در پایان تاکید کرد: مردم و خیرین عزیز اطمینان خاطر داشته باشند که تمام نذورات آنان برای همان مورد خاصی که در نظر گرفته‌اند هزینه خواهد شد و به مصرف دیگری نخواهد رسید

منبع: مهر
شناسه خبر: 1241897

مهمترین اخبار ایران و جهان: