نیوز سیتی!
15 بهمن 1401 - 14:18

تاکید مقامات قزاقستان و کره جنوبی برتوسعه همکاری‌های دوجانبه

در دیدار مقامات قزاقستان و کره جنوبی طیف گسترده ای از مسائل مربوط به همکاری تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری دو کشور، بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «کانات تومیش»، معاون وزارت امور خارجه قزاقستان و «کو هونگ سوک»، سفیر کره جنوبی در «آستانه» دیدار و گفت‌وگو کردند.

دو طرف در جریان این دیدار وضعیت و چشم‌انداز روابط بین قزاقستان و کره جنوبی در زمینه های دو جانبه و چند جانبه و همچنین طیف گسترده ای از مسائل مربوط به همکاری های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری را بررسی کردند.

معاون وزارت خارجه قزاقستان در بخش دیگری به اهمیت حفظ گفتگوی فعال سیاسی بین دو کشور در سطوح بالا و عالی اشاره و علاقه خود را برای تقویت بیشتر مشارکت گسترده استراتژیک بین آستانه «سئول» ابراز کرد.

دیپلمات کره ای به نوبه خود آمادگی خود را برای تعمیق همکاری در زمینه های متقابل سودمند اعلام کرد.

در حال حاضر حجم گردش مالی بین قزاقستان و کره جنوبی از مرز 6 میلیارد دلار فرارتر رفته است. کره جنوبی در فهرست بزرگترین سرمایه‌گذاران در اقتصاد قزاقستان جایگاه ششم را به خود اختصاص داده است.

دو کشور در حال توسعه همکاری در زمینه طیف گسترده ای از تعاملات، از جمله اجرای مشترک پروژه ها در زمینه‌های مانند لجستیک، مهندسی، ساخت و ساز، صنایع غذایی، معدن و متالورژی، الکترونیک و صنعت نفت و گاز، می باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1018497

مهمترین اخبار ایران و جهان: