نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 23:55

اتمام ارزیابی مناطق زلزله‌زده خوی/واحد‌های مقاوم سازی شده توسط بنیاد مسکن دچار خسارت نشده است

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی از اتمام ارزیابی واحد‌های مسکونی مناطق زلزله‌زده خوی خبر داد و گفت: هیچ یک از واحدهای مسکونی مقاوم سازی شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاهای شهرستان خوی در زلزله ۱۳ مهر ماه و ۲۸دی ماه دچار خسارت سازه‌ای نشده است.

جعفر برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهارداشت: ارزیابی تمام واحدهای مسکونی اعلام خسارت شده در شهر فیرورق و ۱۵ روستای کانون زلزله در شهرستان خوی توسط کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به اتمام رسید.

وی ادامه داد: براساس ارزیابی کارشناسی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۲۵۰واحد مسکونی با خسارت بالای ۵۰ درصد به عنوان واحد احداثی و ۳۶۰۰ واحد مسکونی با خسارت زیر ۵۰ درصد به عنوان واحدهای تعمیری هستند.

مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی یادآور شد: ۳۰ تیم ارزیاب از کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در ۷۲ ساعت به‌صورت سه شیفت کار ارزیابی واحدهای مسکونی خسارت دیده را در ۱۵ روستا و شهر فیرورق به اتمام رساندند.

برزگر اذعان کرد: هیچ یک از واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاهای شهرستان خوی در زلزله ۱۳ مهر ماه و ۲۸دی ماه دچار خسارت سازه ای نشده است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: باتوجه به قرارگرفتن استان در پهنه خطر پذیری بالا از نظر وقوع حوادث و بلایای طبیعی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مردم خواست با مراجعه به شعب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان‌های استان نسبت به اخذ وام مقاوم‌سازی و مقاوم کردن واحدهای مسکونی روستایی پیش از وقوع حوادث اقدام کنند.

وی اضافه کرد: از تعداد ۲۷ هزار و ۹۹۱ واحد مسکونی روستایی در سطح روستاهای شهرستان خوی، ۵۲ درصد واحدها یعنی ۱۵۰۰۰ واحد مقاوم سازی شدند.

برزگر تصریح کرد: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر شهرستان خوی نیز از مجموع ۶۳۹۷واحد ، ۴۷ درصد واحدها یعنی ۲۹۸۷ واحد مقاوم سازی شدند.

خاطرنشان می‌شود استاندار آذربایجان‌غربی‌ نیز با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی بلندمدت برای کاهش آثار سوء زمین لرزه در شهرستان خوی گفت: با توجه به اینکه این منطقه روی‌ گسل فعال قرار دارد باید کار اصولی بر مبنای کار علمی در منطقه صورت گیرد و مقاوم سازی بسیار جدی تر گرفته شود البته این امر بیش از همه نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

انتهایی پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 989409

مهمترین اخبار ایران و جهان: