نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 15:19

جامعه جهانی برای رفع اقدام یکجانبه علیه سوریه تلاش کند

دبیرکل کنفرانس احزاب عربی تاکید کرد که ایستادن در کنار سوریه از مقاومت در برابر نقشه های صهیونیستی آمریکایی محافظت می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، قاسم صالح، دبیرکل کنفرانس احزاب عربی تاکید کرد که ایستادن در کنار سوریه از مقاومت در برابر نقشه های صهیونیستی آمریکایی محافظت می کند.

صالح در سخنانی در چارچوب کمپین جهانی برای رفع محاصره سوریه که توسط معن بشور، رئیس موسس کنفرانس قومی عربی راه اندازی شد، گفت: حمله به سوریه حمله به کل محور مقاومت است و ایستادن در کنار این کشور از محور مقاومت، ملت فلسطین و کل ملت عرب در برابر توطئه‌های آمریکایی-صهیونیستی محافظت می‌کند.

صالح در ادامه اظهار داشت: قانون آمریکایی موسوم به سزار، اساسی ترین حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی را نقض می کند و بر اساس دروغ ها و ادعاهای نادرست از سوی دشمنان ملت سوریه تدوین شده است.

وی ادامه داد: این قانون در چارچوب جنگ آشکار آمریکا علیه ملت سوریه با استفاده از کثیف ترین سلاح ها در کنار تروریسم و محاصره اقتصادی و فشار سیاسی و تبلیغات رسانه ای دروغین می گنجد، اما سوریه با پایداری مردم آن بر دشمنان پیروز می‌شود. سوریه به دلیل پایبندی به حاکمیت ملی و استقلال خود و حمایت از مقاومت در عراق، فلسطین و لبنان در معرض جنگ تروریستی قرار گرفت.

دبیرکل کنفرانس احزاب عربی در پایان از جامعه بین المللی خواست تا برای رفع هرگونه اقدام غیرقانونی و یکجانبه علیه سوریه تلاش کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 940697

مهمترین اخبار ایران و جهان: