نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 10:50

مانور آمادگی و آموزشی مقابله با بحران سیل در اردبیل آغاز شد

اردبیل- سخنگوی ستاد مدیریت اضطراری استان اردبیل گفت: ‌به مدت ۲ روز و با حضور ۶ استان کشور،‌ مانور آمادگی و آموزشی مقابله با بحران سیل در اردبیل آغاز شد.

حسین قدیمی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این مانور که روز چهارشنبه و پنجشنبه به مدت ۲ روز در اردبیل برگزار خواهد شد، با هدف مقابله با بحران سیل در منطقه شمالغرب کشور طراحی شده و حاضران در این مانور با ابعاد گسترده آمادگی و مقابله با هرگونه خطرات احتمالی آشنا خواهند شد.

وی از حضور ۲۹۴ نفر در قالب ۳۰ اکیپ در این مانور خبر داد و تصریح کرد: مانور مقابله با بحران سیل منطقه شمالغرب کشور سبب افزایش توانمندی و آمادگی صنعت آب و برق در مقابل حوادث و خطرات طبیعی و غیرطبیعی خواهد شد.

سخنگوی ستاد مدیریت اضطراری استان اردبیل با اشاره به ابعاد برگزاری این مانور گفت: مانورهای تمرینی، آموزشی مقابله با بحران‌ها در مناطق ۶ گانه به صورت جداگانه در دی ماه سال‌جاری برگزار و استان اردبیل در تمامی این مانورها حضوری فعال خواهد داشت.

قدیمی افزود: در این مانور که روزهای هفت و هشت دی ماه به میزبانی استان اردبیل برگزار خواهد شد، استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی، کردستان، زنجان و گیلان حضور خواهند داشت.

وی فعالیت کمیته‌های پنج‌گانه این مانور را یادآور شد و خاطرنشان کرد: کمیته‌های پشتیبانی عملیات، اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، کمیته امنیت، کمیته بهداشت، ایمنی و محیط زیست و کمیته برنامه‌ریزی در این مانور ما را یاری خواهند کرد.

قدیمی اصلی‌ترین هدف این مانور را افزایش هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی صنعت آب و برق استان اردبیل اعلام کرد و ادامه داد: با همکاری مشترک شرکت‌های توزیع نیروی برق، امور انتقال، آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان شاهد برگزاری موفق مانور و آمادگی بیشتر شرکت‌های صنعت آب و برق استان در مقابله با بحران‌ها خواهیم بود.

رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان اردبیل اجرای این مانور را در افزایش توانمندی برای مقابله هوشمندانه در برابر مخاطرات طبیعی به ویژه سیل مهم ارزیابی کرد و گفت: بررسی میزان اثربخشی و کارآیی برنامه‌ریزی و مقابله، ایجاد هماهنگی لازم بین دستگاه‌های صنعت و برق، تمرین هماهنگی بین سازمان‌ها و مردم، اسکان اضطراری، ایجاد مهارت اعتماد به نفس در همکاران، شناسایی نقاط ضعف و قوت و… از اهداف پیش‌بینی شده در این طرح است.

به گزارش خبرنگار مهر، این مانور با حضور استاندار و مسئولان استانی با رمز یا فاطمه‌الزهرا و گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، با دستور مستقیم استاندار آغاز شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 939897

مهمترین اخبار ایران و جهان: