نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 10:42

همدان جزو ۴ استان پیر کشور

همدان_مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان گفت: همدان به عنوان ۴ استان پیر و سالمند کشور شناخته شده و این یک آسیب و بحران جدی برای استان همدان است.

فاطمه ستاری در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: در حال حاضر موضوع ازدواج و جوانی جمعیت بسیار مهم و سرنوشت ساز برای اقتدار هر کشور است گرچه انسان‌ها به صورت فطری و ذاتی با این دو مسئله عجین هستند و تمایل به ازدواج و بقای نسل دارند.

وی با بیان این مطلب که تغییر سبک زندگی اسلامی ایرانی سبب شده است که در این دو زمینه کوتاهی و قصور شکل بگیرد خاطرنشان کرد: موانع اقتصادی در نگاه اول به عنوان تنها مؤلفه عدم ازدواج و فرزند آوری شناخته می‌شود. اما از دیدگاه کارشناسان و پژوهش های انجام شده باور و فرهنگ به عنوان دلیل اصلی در ازدواج و فرزند آوری شناخته شده است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان تشریح کرد: تغییر ذائقه جوانان که بی مسئولیت شده‌اند و تن به ازدواج نمی‌دهند و در نهایت فرزند آوری اتفاق نخواهد افتاد و این امر سبب شده است استان همدان به عنوان ۴ استان پیر و سالمند کشور شناخته شود و این یک آسیب و بحران جدی برای استان همدان است.

ستاری متذکر شد: طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در سال ۱۴۰۰ وضع شده است مشوق‌های خوبی برای جوان‌های که در آستانه ازدواج یا زوجین جوان نابارور وضع شده است که درمان‌های ناباروری به صورت بیمه کامل تحت پوشش قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان در پایان یادآور شد: این مشوق‌ها و قوانین را باید به صورت درست به مردم اطلاع رسانی کنیم و توصیه می‌کنم از طریق شبکه استانی از مسئولین دعوت شود و ماده قانونی‌های مربوطه توضیح داده شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 939797

مهمترین اخبار ایران و جهان: