نیوز سیتی!
05 بهمن 1401 - 17:32

اشتغالزایی 1085 نفر با افتتاح پروژه‌های دهه فجر در مینودشت

فرماندار مینودشت گفت: در دهه فجر 357 پروژه و طرح عمرانی و اقتصادی و اشتغالزا در مینودشت افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد که برای یک هزار و 85 نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، تقی قزلسفلو ظهر امروز در جلسه گروه خبری فجر گلستان که به مناسبت ایام دهه مبارک فجر برگزار شد، اظهار کرد: در ایام دهه مبارک فجر در شهرستان مینودشت 357 پروژه و طرح عمرانی و اقتصادی و اشتغالزا با اعتبار بالغ بر یک هزار و 33 میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید و یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در مجموع با اجرای این پروژه‌ها و طرح‌ها برای یک هزار و 85 نفر اشتغالزایی در سطح شهرستان ایجاد می‌شود.

فرماندار مینودشت تاکید کرد: از مجموع این پروژه‌ها 76 پروژه با اعتبار 66 میلیارد تومان عمرانی است که 12 پروژه کلنگ زنی و باقی آن بهره‌برداری خواهد بود.

قزلسفلو بیان کرد: مینودشت با جمعیتی بالغ بر 80 هزار نفر دارای مردم ولابتمدار و دیندار و انقلابی است که 205 شهید، 700 جانباز، 47 آزاده و 2 هزار و 500 آزاده دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی اضافه کرد: پروژه سد نرماب از پروژه‌های بسیار مهم شهرستان مینودشت است که در سفر ریاست جمهور به گلستان یک هزار میلیارد تومان برای تکمیل آن مصوب شد.

فرماندار مینودشت تاکید کرد: در سفر وزیر اقتصاد و دارایی به گلستان نیز یک هزار میلیارد تومان از محل تهاتر نفت برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

قزلسفلو تاکید کرد: این سد برای 550 هزار نفر از جمعیت چهار شهرستان تامین آب شرب خواهد داشت و برای 24 هزار هکتار زمین زراعی را آبیاری خواهد کرد.

وی گفت: تا پایان سال 1403 مقرر است این پروژه به بهره‌برداری برسد و ما در تلاشیم بتوانیم تکمیل این سد را به این تاریخ برسانیم.

فرماندار مینودشت تصریح کرد: اولین کلکسیون مطالعاتی زیتون در کشور در شهرستان مینودشت به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر نزدیک به 400 هکتار باغ زیتون در شهرستان مینودشت داریم که یک هزار و 100 تن زیتون را امسال برداشت کردیم که در هر هکتار برای هفت نفر اشتغالزایی انجام می‌شود.

قزلسفلو گفت: احداث 20 واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/83004

منبع: فارس
شناسه خبر: 997909

مهمترین اخبار ایران و جهان: