نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 23:15

مترقی‌ترین قانون در زمینه حقوق بانوان در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مترقی‌ترین قانون در زمینه حقوق بانوان برگرفته از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و آموزه‌های دین اسلام و نظر علما در کمیسیون اجتماعی تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، مهدی عیسی‌زاده امروز در مراسم گرامیداشت هفته زن و تجلیل از بانوان فرهنگی در میاندوآب، با تبریک هفته زن و مادر، اظهار داشت: بانوان ایران اسلامی در طول 44 سال عمر با برکت انقلاب اسلامی، همواره یار و یاور انقلاب اسلامی بوده‌اند.

وی افزود: بانوان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس نیز دوشادوش مردان همیشه در صحنه بوده و به نقش خود عمل کرده‌اند که این در دنیا بی نظیر است.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بانوان ایران اسلامی از حضرت زهرا(س) الگو گرفته‌اند، گفت: ما ولایتمداری را از حضرت زهرا(س) یاد گرفته ایم و الگوی بانوان ایران اسلامی نیز  حضرت زهرا(س) است.

عیسی‌زاده با اشاره به اینکه رمز یا زهرا(س) در دوران دفاع مقدس گره‌گشا بود، تصریح کرد: این را در گفته ها و خاطره های شهید سیلمانی و شهید باکری می بینیم و می شنویم.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد نقش و جایگاه بانوان در انقلاب اسلامی، گفت: دشمنان از هر طرف جایگاه و قداست زن و خانواده را مورد هجمه قرار داده و روی آن برنامه ریزی می کند و لذا باید مراقب و هوشیار باشیم.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی به بانوان عزت و احترام و کرامت بخشید و امروز بانوان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در همه صحنه ها و در عرصه های مختلف اعم از علمی، اجتماعی، بهداشت و درمان و... حضور فعال داشته و خوش می درخشند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مترقی‌ترین قانون در زمینه حقوق بانوان در این کمیسیون تصویب شده است، گفت: این قانون با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که از چند سال قبل به مجلس ارایه شده بود و برگرفته از آموزه‌های دین اسلام و نظر علما و دانشمندان در زمینه حقوق زنان در جامعه اسلامی بوده و در کمیسیون اجتماعی تصویب شده است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 973609

مهمترین اخبار ایران و جهان: