نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 12:05

۵۰ درصد مدارس درحال ساخت کشور با مشارکت خیران احداث می‌شود

اصفهان- مشاور وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: ۵۰ درصد مدارس در حال ساخت کشور با مشارکت خیران احداث می‌شود.‌

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا خان محمدی صبح پنجشنبه در بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان اصفهان با بیان اینکه خیران مدرسه ساز این استان نگاه ویژه و رویکردهای آینده نگر در امر مدرسه سازی دارند، اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که در این راه قرار گرفتیم؛ وظیفه ما تکریم است و این امر محقق نمی‌شود زیرا با بزرگی و کار خیر خیران فاصله زیادی داریم.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از مدارس در حال ساخت با مشارکت خیران است، افزود: ردیف اعتباری که برای بودجه ۱۴۰۲ قرار گرفته بود علی رغم اینکه در سایر ردیف‌ها رشدی نداشتیم اما خوشبختانه ۴۹.۲ درصد اعتبار مربوط به ردیف خیران افزایش یافته که این نشان از عزم دولت در توجه به مشارکت مردم است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: لازم است نمایندگان مجلس برای افزایش این ردیف بودجه کمک کنند.‌

خان محمدی تصریح کرد: آنچه که باید در کنار رویکرد نوین مدرسه سازی به آن توجه شود مدرسه یاری است زیرا اگر خیران در کنار مدرسه قرار گیرند باعث آبادانی آن مجموعه خواهند شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم تعهداتی که خیران انجام دادند و ما عقب هستیم با همت مسئولان به این تعهدات برسیم، گفت: در یک برنامه دوساله برای این امر برنامه داریم و کانون فروش املاک مازاد خاصه پروژه‌های نیمه تمام خیر ساز فعال شده که این مهم نیز انجام‌می شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 972453

مهمترین اخبار ایران و جهان: