نیوز سیتی!
28 دی 1401 - 13:25

بررسی 14 محموله صادراتی فرآورده های مشتقات نفتی از ابتدای سال در گلستان

مدیرکل استاندارد گلستان گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۱۴ محموله صادراتی فرآورده های مشتقات نفتی در گلستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سید مهدی حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو محموله فرآورده بلوک های پلی استارین (یونولیت سقفی) فاقد نشان استاندارد که از استان های همجوار به مقصد استان گلستان بارگیری شده بود با همکاری پلیس اماکن استان  و اداره استاندارد گنبدکاووس به محض تخلیه در واحدهای صنفی توقیف، پلمپ شده و از توزیع آن جلوگیری شد. پرونده واحدهای صنفی متخلف برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۴ محموله صادراتی فرآورده های مشتقات نفتی به وزن یک هزارو ۱۸۶ تن در مرزهای گلستان بررسی شده است.

مدیرکل استاندارد گلستان خاط نشان کرد: اداره کل استاندارد گلستان در راستای ارتقاء کیفیت محصولات کشاورزی برای صادرات، آمادگی راه اندازی قرارگاه دیپلماسی کیفیت صادرات محصولات کشاورزی مطابق با استانداردهای کشورهای مقصد صادرات در گلستان را دارد.

وی ادامه داد: در یکصدو شانزدهمین اجلاسیه شورای عالی استاندارد که با حضور رئیس جنهور برگزار شد در راستای کاهش آلاینده های منابع متحرک و خدمات پس از فروش، استاندارد ملی لوازم خانگی اجباری شد‌.

حسینی گفت: بازرسی فنی از واحدهای تولیدی تحت پوشش و کنترل کالاهای تولید شده در واحدهای تولیدی یکی از وظایف مهم اداره کل استاندارد بوده و در این راستا در ۹ ماهه امسال تعداد ۹۳۶ بازرسی از این واحدهای تولیدی با هدف تامین ایمنی، حفظ و ارتقاء سلامت عمومی و بهداشت جامعه، حمایت از مصرف کنندگان و ایجاد رقابت سازنده بین تولید کنندگان محصولات داخلی انجام شد.

وی بیان کرد: هرکالایی که از مرزهای مشترک استان گلستان با دیگر کشورهای همسایه وارد و یا خارج شود چنانچه مشمول استاندارد اجباری باشد جهت انطباق آن کالا با اشتاندارد مربوطه بررسی شده و در صورتی که مشمول استاندار  اجباری نباشد توسط گمرکات استان جهت تعیین ماهیت و آنالیز آن به اداره کل استاندارد ارجاع می شود. در این راستا از ابتدای سال تاکنون تعداد ۴۴۹ اظهارنامه صادراتی و وارداتی بررسی شده است.

مدیرکل استاندارد گلستان یاداور شد: امسال تعداد ۹ کمیته تایید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت برگزار شده و در این کمیته ها تعداد ۴۱ فقره پروانه تایید صلاحیت برای مدیران کنترل کیفیت صادر و تعداد ۴۳ فقره پروانه تایید صلاحیت تمدید شده است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون  چهارهزارو ۷۳۴ نفر ساعت از کارکنان و کارشناسان اداره کل استاندارد گلستان آموزش های لازم را گذراندند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 984653

مهمترین اخبار ایران و جهان: