نیوز سیتی!
21 دی 1401 - 16:46

عمران خان: پاکستان برای مبارزه با تروریسم به همکاری کابل نیاز دارد

رئیس حزب تحریک انصاف با غیرمسئولانه خواندن اظهارات اخیر مقامات پاکستانی درباره افغانستان تصریح کرد اسلام‌آباد برای مبارزه با تروریسم به همکاری کابل نیاز دارد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عمران خان» رئیس حزب تحریک انصاف در سمیناری درباره تروریسم با تأکید بر اینکه اسلام‌آباد برای مبارزه صلح با تحریک طالبان پاکستان(تی‌تی‌پی) به همکاری کابل نیاز دارد، گفت: یک عملیات نظامی می‌تواند بخشی از توافق صلح باشد، اما هرگز به تنهایی موفقیت‌آمیز نیست.

نخست وزیر سابق پاکستان همچنین اظهارات «رانا ثناءالله» وزیر کشور پاکستان درباره احتمال حمله علیه مخفیگاه‌های تی‌تی‌پی در خاک افغانستان را نیز «غیرمسئولانه» خواند.

به گزارش «داون نیوز»، عمران خان در ادامه هشدار داد که اگر هیئت حاکمه افغانستان تصمیم بگیرد تا به همکاری با اسلام‌آباد پایان دهد، این ممکن است به جنگی «بی‌پایان» علیه تروریسم منجر شود.

وی با اظهار اینکه دولت پاکستان برای حل درگیری‌های مرزی با دولت موقت طالبان تعامل ندارد، هشدار داد جنگ دیگر علیه تروریسم، درصورت افزایش تنش‌ها با افغانستان، به نفرینی برای پاکستان تبدیل خواهد شد.

رئیس حزب تحریک انصاف همچنین تصریح کرد که پاکستان نباید برای مبارزه با تروریسم از آمریکا کمک بگیرد، زیرا حملات پهپادی منجر به اختلافات داخلی بین مردم محلی خواهد شد.

عمران خان با ادعای اینکه تروریست‌های مستقر در خیبر پختونخواه به تسلیحات به جا مانده از آمریکایی‌ها در افغانستان دسترسی دارند، افزود دولت فدرال از تخصیص بودجه به مناطق قبیله‌ای دریغ کرده و به اسکان مجدد 30 تا 40 هزار عضو تحریک طالبان پاکستان از افغانستان توجهی نکرده است.

وی اظهارداشت بلافاصله پس از خروج آمریکا از افغانستان «فرصتی طلایی» برای حل مسئله تی‌تی‌پی بود، زیرا دولت جدید افغانستان «حامی پاکستان» بود و می‌توانست بر تحریک طالبان پاکستان تأثیر بگذارد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 970897

مهمترین اخبار ایران و جهان: