نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 17:09

بودجه 1402 با نگاه اقتصاد مقاومتی تدوین شده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تدوین بودجه 1402 با نگاه اقتصاد مقاومتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، داود شایقی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۲ با نگاه اقتصاد مقاومتی و رویکرد خوداتکایی به داخل تدوین و تهیه شده است.

وی افزود: مجلس در قالب کمیسیون‌های مختلف بودجه سالانه را مورد بررسی و رصد قرار داده و انتظار می‌رود این بودجه که ۵ هزار و ۲۰۰ همت است تا قبل از پایان سال به تصویب نمایندگان مجلس رسیده و برای اجرا به دولت ابلاغ شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ویژگی‌های بودجه سال آینده را اتکای بیشتر به منابع غیرنفتی نظیر مالیات، انتشار اوراق مالی و فروش اموال دولتی اعلام و بیان کرد: با هدف حمایت از تولید و سرمایه‌گذاران کاهش مالیات فعالان اقتصادی مورد توجه قرار گرفته و شرایط مطلوبی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، طرح‌های پیشران و طرح‌های زیربنایی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در کنار فاینانس بانکی و تهاتر نفت اعتبار ویژه برای توسعه طرح‌های آبرسانی و شبکه ریلی در نظر گرفته شده که امیدواریم استان اردبیل نیز از مزایای این ردیف‌های ملی بهره‌مند باشد.

شایقی تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی را در جذب اعتبارات ملی یادآور شد و تاکید کرد: بیش از ۸۰ درصد بودجه کشور به صورت غیرمتمرکز و از طریق وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی توزیع می‌شود که انتظار می‌رود با پیگیری مدیران استانی جذب بیشترین اعتبارات را شاهد باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تشریح کرد: تمام تلاش دولت بر این است تا به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در استان‌ها منابع خوبی اختصاص یابد و در کنار آن پروژه‌های معطل مانده از سال‌های گذشته که جزو مطالبات اصلی مردم است به نتیجه برسد.

وی گفت: برای توسعه مناطق محروم نیز از محل فروش نفت منابع خوبی پیش‌بینی شده که قطعا سهم استان اردبیل نیز در این بخش بیش از سال‌های گذشته خواهد بود.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 988653

مهمترین اخبار ایران و جهان: