نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 23:34

استان سمنان ۳۱ هزار تبعه افغانستانی دارد

سمنان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه این استان ۷۰۰ هزار نفری دارای ۳۱ هزار نفر تبعه افغانستانی است، گفت: این میزان معادل پنج درصد جمعیت استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ریواده شامگاه یکشنبه در نشست خبری به میزبانی استانداری سمنان با حضور خبرنگاران با بیان اینکه در استان ۳۱ هزار افغانستانی معادل پنج درصد جمعیت استان زندگی می‌کنند، تاکید کرد: ۱۶ هزار تبعه دارای کارت اقامت هستند.

وی از تمدید کارت اقامت این میزان افغانستانی در استان سمنان خبر داد و افزود: نزدیک به ۱۵ هزار نفر تبعه این کشور در استان غیر مجاز هستند.

معاون استاندار سمنان ساماندهی و شناسایی اتباع خارجی افغانستانی را دو اولویت و راهبرد این استان دانست و تاکید کرد: معاونت سیاسی و امنیتی و دفتر اتباع خارجه به صورت جدی پیگیر این ساماندهی است.

ریواده با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در بین اتباع استان وجود دارد، بیان کرد: ۱۶ درصد از جمعیت افغانستانی‌های مقیم استان در دانشگاه‌ها و در مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی در حال تحصیل هستند.

وی در دیگر بخش سخنان خود ضمن بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل مرتبط با استان سمنان قاچاق کالا و ارز است، گفت: سمنان به دلیل قرارگیری در کریدور شمال شرق کشور و محور ترانزیت دو کلان شهر، مستعد قاچاق است اما با همراهی خوب دستگاه‌های قضایی و انتظامی شاهد اقدامات مناسب در زمینه مقابله با این خطر مهم اقتصادی هستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان از کاهش ۱۰۰ درصدی قاچاق کالا و ارز در این استان طی سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد و تاکید کرد: خوشبختانه با تلاش ماموران انتظامی، سمنان معبری ناامن برای قاچاقچیان است.

ریواده به مسائل اخیر در کشور هم اشاره کرد و با تاکید بر بصیرت مردم استان بیان داشت: سمنان در اغتشاشات اخیر در زمره استان‌های کم حادثه قلمداد شد که نشان از همراهی مردم دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1006197

مهمترین اخبار ایران و جهان: