نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 16:29

۸ پروژه در حوزه عشایر خراسان شمالی افتتاح می‌شود

بجنورد- مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: طی دهه فجر این اداره کل ۸ پروژه به ارزش ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان افتتاح خواهد کرد که هزار و ۴۰۰ خانوار از این خدمات بهره مند خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا روشن ضمیر ظهر یک شنبه در نشست خبری با اشاره به اهمیت جامعه عشایری کشور و استان اظهار داشت: ۳۰ هزار نفر عشایر در خراسان شمالی زندگی می‌کنند که شامل ۲ ایل و ۲۸ طایفه هستند.

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی در ادامه به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان در حوزه عشایر اشاره کرد و گفت: ۲۱۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است که ۱۰۸ میلیارد از آن مربوط به سال ۱۴۰۱ است و از این میزان تاکنون ۱۳ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی در ادامه به خدمات انقلاب اسلامی به عشایر اشاره داشت و گفت: تنها ۳ درصد عشایر خراسان شمالی پیش از انقلاب از آب شرب پایدار برخوردار بودند که بعد از انقلاب این عدد به ۳۱ درصد رسیده و همچنین تولید گوشت قرمز از ۲ هزار و ۵۷۰ تن به ۸ هزار و ۳۲۲ تن در حال حاضر رسیده است.

روشن ضمیر با بیان این مطلب که صنایع دستی داری پیش از انقلاب ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع بوده و هم اکنون بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ مترمربع می‌باشد، افزود: به‌مناسبت دهه فجر جشنواره استانی عشایر در شهرک عشایری واقع در شهرستان مانه وسملقان برگزار خواهد شد که درحاشیه آن برپایی سیاه چادر، ارائه صنایع دستی و ارائه خوراکی های عشایری انجام می‌گیرد.

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی با اشاره به اینکه در هر شهرستان نیز این برنامه به صورت مجزا برگزار خواهد شد ادامه داد: طی دهه فجر این اداره کل ۸ پروژه به ارزش ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان افتتاح خواهد کرد که هزار و ۴۰۰ خانوار از این خدمات بهره مند خواهند شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1005397

مهمترین اخبار ایران و جهان: