نیوز سیتی!
07 بهمن 1401 - 12:19

پنجره واحد مدیریت زمین در استان سمنان اجرایی می‌شود

سمنان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، گفت: پنجره واحد مدیریت زمین تا پایان سال جاری و با هدف جلوگیری از زمین خواری در سراسر استان اجرایی می‌شود.

محمد جعفر مرادی حقیقی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به اقدام جدید منابع طبیعی در راستای مقابله با زمین خواری، تاکید کرد: پنجره واحد مدیریت زمین تا پایان سال جاری در استان سمنان راه اندازی و عملیاتی می‌شود و مردم هم می‌توانند از طریق این سامانه از اطلاعات زمین خود آگاه و درخواست‌های خودشان را غیرحضوری ثبت کنند

وی با بیان اینکه مقدمات و زیرساخت‌های این سامانه از جمله بارگذاری اسناد و نقشه‌های استان سمنان انجام شده است، افزود: هدف این سامانه هماهنگی‌های بین دستگاهی و جلوگیری از زمین خواری در استان سمنان محسوب می‌شود.

مقابله با زمین خواری

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه این سامانه در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد اما در مرحله نخست در برخی استان‌ها آغاز به کار می‌کند که سمنان یکی از آنها است، گفت: در سمنان بسترهای لازم برای سامانه جامع از جمله نقشه‌های مرتبط با زمین‌های ملی استان مهیا شده است.

مرادی حقیقی با بیان اینکه کاهش بروکراسی از جمله محسنات این طرح است، تاکید داشت: منابع طبیعی، ثبت اسناد، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و … به صورت مرتب با استعلام‌های مردمی روبرو هستند و این پنجره کمک می‌کند تا پاسخ‌های مردمی به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی این پنجره الکترونیک همچنین می‌تواند از جعل اسناد نیز جلوگیری کند همچنین صدور مجوزها از این پس تسریع خواهند شد، مقابله با زمین خواری و سو استفاده از اراضی شاید مهمترین موضوعی باشد که این سامانه از اساس برای آن طراحی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1000553

مهمترین اخبار ایران و جهان: