نیوز سیتی!
07 بهمن 1401 - 18:34

نمازگزاران سیستان و بلوچستانی توهین به قرآن را محکوم کردند

زاهدان-نمازگزاران سیستان وبلوچستانی، امروز پس از اقامه نمازجمعه در محدوده مصلی های استان، با انجام تجمعی بی احترامی به قرآن کریم را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمازگزاران سراسر سیستان و بلوچستان پس از اقامه نماز جمعه در اقدامی خودجوش مبادرت به برگزاری تجمع کرده و توهین به قرآن کریم را محکوم کردند.

نمازگزاران در این تجمعات، با سردادن شعارهای الله‌اکبر خامنه‌ای رهبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر استکبار، نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا و ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند، این اهانت به کتاب قرآن را محکوم کردند.

نمازگزاران زاهدانی نیز همراه با نمازگزاران سراسر کشور پس از اقامه نمازجمعه در مصلی قدس این شهر، نمادها و آرم های سپاه پاسداران را در دست داشتند و شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر آل سعود، مرگ بر اسرائیل، اتحاد اتحاد، الله اکبر و لاااله الا الله، سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن، سر دادند.

شایان ذکر است راسموس پالودان یک شهروند تندرو و اسلام ستیز سوئدی - دانمارکی روز شنبه اول بهمن در اقدامی موهن، یک نسخه از قرآن را در مقابل ساختمان سفارت ترکیه در پایتخت سوئد سوزاند، او برای این کار خود از مقامات سوئد مجوز گرفته بود.

این اقدام غیرانسانی شهروند اروپایی، از سوی کشورهای مسلمان به شدت محکوم شد و مصر، کویت، ایران، امارات متحده عربی، الازهر مصر، مجمع جهانی علمای مسلمان، قطر، عربستان، اندونزی، اردن، مغرب، سازمان همکاری اسلامی، شورای همکاری خلیج فارس، ترکیه و گروه انصارالله نیز نسبت به این اقدام و تکرار آن بیانیه صادر کردند و در مورد گسترش اقداماتی که باعث بی‌حرمتی به ادیان و تشدید خشونت‌ها شود، هشدار دادند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1001297

مهمترین اخبار ایران و جهان: