نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 16:33

آماده باش پایگاه اورژانس ۱۱۵ اردبیل برای مقابله با شرایط بحرانی

اردبیل-رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: پایگاه اورژانس ۱۱۵ برای مواجهه با مصدومین احتمالی فصل سرما در استان اردبیل در حالت آماده باش قرار دارند.

سعید مهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پایگاه اورژانس ۱۱۵ برای مواجهه با مصدومین احتمالی فصل سرما در استان اردبیل در حالت آماده باش قرار دارند.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای فراخوان نیروهای خارج از شیفت جهت مقابله با شرایط بحرانی نیز پیش‌بینی شده است، گفت: ۶۰ پایگاه اورژانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد اورژانس هوایی در استان اردبیل، جهت مواجهه با مصدومین احتمالی فصل سرما در آماده باش کامل به سر می‌برند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل بیان کرد: ۴۵۰ نفر نیروی عملیاتی و ۵۰ نفر نیروی پشتیبانی و ۳۵ دستگاه آمبولانس در پایگاه‌های بین جاده‌ای و ۳۰ دستگاه آمبولانس نیز در مراکز اورژانس شهری برای ارائه خدمات سازماندهی و آماده‌سازی شده است.

مهری از آماده‌باش یک دستگاه بالگرد برای امدادرسانی سریع در مناطق صعب‌العبور به حادثه دیدگان احتمالی خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم با رعایت مقررات از سوی مردم شاهد کاهش حوادث در زمستان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در این فصل آمار مسمومیت با گاز منوکسیدکربن افزایش می‌یابد که نیاز است افراد احتیاط لازم در خصوص نصب وسایل گرمایشی را دستورکار قرار دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 976697

مهمترین اخبار ایران و جهان: