نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 09:00

افزایش تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی در سمنان

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان از افزایش تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی در بخش مشاغل در استان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی حسین‌پور، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان از تلاش این نهاد برای ترغیب مؤدیان مالیاتی به پرداخت مالیات خبر داد و اظهار کرد: اولویت این اداره کل، مبارزه با فرار مالیاتی و تمکین مؤدی برای پرداخت مالیات است و برخوردهای قهری تا حد ممکن انجام نمی‌گیرد؛ ولی در صورت ضرورت و به‌ویژه در زمینه مبارزه با فرار مالیاتی از ظرفیت‌های قانونی استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی در استان سمنان گفت: روند تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی در استان سمنان رو به افزایش بوده و به‌ویژه در رابطه با مشاغل، این بحث بسیار پررنگ‌تر و ملموس‌تر است.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با تأکید بر افزایش تسلیم اظهارنامه مالیاتی در بخش مشاغل در استان سمنان تصریح کرد: خوشبختانه در استان سمنان روند تسلیم اظهارنامه مالیاتی بسیار چشمگیر و صعودی بوده؛ به طوری که در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ماقبل، ۳۱.۵ درصد و این رشد از سال ۹۹ به ۹۸ به میزان ۱۴ درصد افزایش داشته است.

حسین‌پور رشد ریالی اظهارنامه‌های تسلیمی را در استان سمنان نسبت به سال قبل در منبع مشاغل ۳۳۳ درصد و در منبع شرکت‌ها ۸۹ درصد اعلام کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان در رابطه با میزان تحقق درآمدهای مالیاتی در استان سمنان اظهار کرد: در 9 ماهه نخست امسال، بخش مهمی از درآمدهای مالیاتی که در بودجه مقرر شده با تلاش و همکاری مؤدیان مالیاتی و فعالان اقتصادی محقق شده است.

حسین‌پور خاطرنشان کرد: به‌تبع این موضوع، عوارض ارزش‌افزوده وصول‌شده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها و اداره کل امور عشایری استان سمنان پرداخت شده و مبلغ آن معادل 544 میلیارد تومان است که به نسبت مدت مشابه سال قبل، 176 درصد رشد داشته است.

بنا به گفته وی، ترکیب درآمدهای مالیاتی استان سمنان در این مدت شامل ۵۴ درصد درآمدهای ناشی از ارزش‌افزوده عمدتاً ناشی از ابراز مؤدیان و الباقی مربوط به مالیات‌های مستقیم است.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 962053

مهمترین اخبار ایران و جهان: