نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 00:34

حمایت از اقدامات توسعه‌ای حوزه فرهنگ استان همدان در دستور کار

همدان- معاون استاندار همدان گفت: استانداری همدان از هر بخشی که در راستای توسعه فرهنگ و اقتصاد استان فعالیت کند، حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مجتبی حسینی پنجشنبه در مراسم گرامیداشت و تجلیل از فعالان صنعت چاپ استان، مقوله چاپ را موضوعی دیرینه در تاریخ دنیا عنوان کرد و گفت: اختراع چاپ بسیار حائز اهمیت است.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه صنعت چاپ از دو بخش صنعتی و فرهنگی تشکیل شده است، گفت: تنها ۱۵ درصد از فعالیت‌های صنعت چاپ به حوزه فرهنگ اختصاص دارد.

وی چاپ را یکی از ارکان اقتصاد غیرنفتی عنوان کرد و گفت: این صنعت، صنعتی سرمایه پذیر است و با جذب سرمایه‌گذار می‌تواند منجر به رونق اقتصادی استان شود.

حسینی خاطرنشان کرد: استانداری همدان از هر بخشی که در راستای توسعه فرهنگ و اقتصاد استان فعالیت کند، حمایت خواهد کرد.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه چاپ یک هنرصنعت است و باید در حوزه توسعه آن قدم برداریم، اظهار کرد: هر شاخه از چاپ، حوزه‌ای بسیار گسترده و متنوع است. اگر می‌خواهیم امروز در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم باید به مسئله چاپ و بسته‌بندی نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

احمد شانیان از فعالان عرصه چاپ به عنوان دغدغه‌مندان و دلسوزان این عرصه نام برد و گفت: «هنرفرهنگ صنعت چاپ»، عرصه‌ای گسترده است و باید فضای چاپ و نشر به سمت دانش بنیان پیش برود.

وی با تأکید براینکه همدان قطب صنعت چاپ کشور است، خاطرنشان کرد: از همه فعالان این حوزه برای به روز رسانی و توسعه فعالیت‌ها حمایت می‌کنیم و معتقدیم بخش خصوصی در این زمینه پتانسیل قابل‌توجهی دارد.

شانیان با تأکید بر ضرورت افزایش جذابیت محصولات، ضمن درخواست از فعالان این حوزه برای شرکت در نمایشگاه‌های مختلف چاپ و نشر برای آشنایی با رویدادهای به روز این عرصه، گفت: برندسازی در حوزه چاپ، یکی دیگر از مواردی است که باید در این حوزه مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 943109

مهمترین اخبار ایران و جهان: