نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 20:24

۱۲٠٠ کیلومتر راه عشایری کهگیلویه بر اثر بارندگی های اخیر تخریب شد

دهدشت_ رئیس امور عشایر کهگیلویه گفت: قریب به ۱۲٠٠ کیلومتر از راه های عشایری شهرستان کهگیلویه و دو بخش قلعه رئیسی و دیشموک بر اثر بارش های اخیر تخریب شده و نیاز به بهسازی دارند.

فریدون پاکباز در گفتگو با مهر به تشریح آخرین وضعیت راه‌های عشایری کهگیلویه پرداخت و افزود: با توجه به بارش‌های اخیر استان، ۴۰۰ کیلومتر راه عشایری در بخش مرکزی کهگیلویه، سوق و ۸۰۰ کیلومتر راه عشایری در دو بخش دیشموک و قلعه رئیسی تخریب شده که نیاز به بهسازی دارند.

وی تصریح کرد: راه‌های عشایری دیشموک و قلعه رئیسی سردسیری و صعب العبور هستند که از اواخر اردیبهشت اقدام به بازگشایی و بهسازی خواهیم کرد.

پاکباز عنوان کرد: جاده‌های عشایری کوه سرخ، آب نارو از طرف کوهبرد و من مهالون، زیر گچ «خوش آب، رمه چر، آب پیازی» در بخش مرکزی کهگیلویه جهت بازسازی و اصلاح مسیر نیاز به دستگاه سنگین دارند.

رئیس امور عشایر کهگیلویه همچنین از تخریب جاده‌های کوه سیاه، اشتروناشترون، تنگ سوخته در بخش دیشموک و قلعه رئیسی خبر داد و گفت: برای باز کردن این مسیرها، اصلاح و بازسازی نیاز به بولدوزر و بیل مکانیکی است.

پاکباز با بیان اینکه برای بازگشایی این مسیرها به ماشین آلات سنگین راهداری نیاز است، اظهار کرد: امور عشایر فاقد دستگاه سنگین است و در شهرستان دو دستگاه لودر وجود دارد که در حال حاضر قابل استفاده نیستند و نیاز به اورهال کردن دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 983353

مهمترین اخبار ایران و جهان: