نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 12:10

آغاز ذخیره‌سازی ۳۰۰ تن میوه شب عید در سمنان

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از آغاز ذخیره‌سازی میوه شب عید در این استان خبر داد و گفت: خرید ۳۰۰ تن سیب و پرتقال در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مسعود طاهریان، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان صبح امروز در جلسه کمیته راهبری میوه شب عید که به ریاست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و دبیری مدیر تعاون روستایی این استان برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی لازم برای خرید میوه عید شامل سیب و پرتقال انجام شد.

وی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد، اولویت خرید سیب از استان سمنان باشد و خرید پرتقال هم از استان‌های شمالی صورت گیرد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه مقرر شد در مجموع خرید 100 تن سیب و 200 تن پرتقال با ماکزیمم 20 درصد تلورانس انجام شود، گفت: خرید میوه شب عید با مباشرت شرکت‌های تعاونی روستایی و با مشارکت اصناف باشد.

طاهریان بیان کرد: زمان خرید سیب شب عید از بیستم آذرماه تا اواخر دی‌ماه بوده و خرید پرتقال از بیستم آذرماه آغاز شده و تا پانزدهم بهمن‌ماه پایان می‌یابد و عملیات ذخیره‌سازی نیز هم‌زمان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه زمان دقیق عرضه این میوه‌ها هنوز مشخص نشده است، افزود: زمان توزیع و قیمت میوه بر اساس تصمیمات کمیته راهبری و تصمیم تنظیم بازار استان سمنان مشخص می‌شود و از طریق مراکز توزیع شامل واحدهای صنفی منتخب و شبکه تعاون روستایی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 947297

مهمترین اخبار ایران و جهان: